Καλώς ήρθατε

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα επενδύσεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα επενδύσεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Ο μύθος των επενδύσεων

Για να καταλάβει ο κόσμος τι σημαίνουν στην πράξη τα λόγια των αξιωματούχων της χώρας και τα προγράμματα της τρόικας, καλό είναι να δει κανείς τι συμβαίνει πίσω από αυτά. Το σχέδιο της σημερινής άρχουσας τάξης στη δυτική οικονομία προβλέπει ότι μία χώρα -στην περίπτωσή μας η Ελλάδα- μπορεί να βγει από τη δεινή οικονομική θέση, που της επιβλήθηκε, μόνο αν αυξήσει τις εξαγωγές της ή προσελκύσει επενδύσεις.

Η Ελλάδα, χώρα αποβιομηχανισμένη και με ευνουχισμένο αγροτικό πλούτο εξαιτίας και του μικρού κλήρου, χρειάζεται πάρα πολλά χρόνια για να δημιουργήσει μονάδες τεχνολογίας αιχμής και νοοτροπία συνεταιριστικής αγροτικής πολιτικής, αν τα δημιουργήσει ποτέ.

Επίσης, η θάλασσά της είναι περιορισμένης έκτασης ώστε να γίνει μεγάλη εξαγωγική δύναμη η χώρα στα μοναδικής ποιότητας αλιεύματά της.

Έτσι, ο μοναδικός πόρος από τον οποίο η Ελλάδα μπορεί να...

Γερμανοί …σκιτζήδες...

Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι η Ανγκέλα Μέρκελ διαβάζει ανελλιπώς κάθε πρωί τον ελληνικό Τύπο και τις αναφορές του νέου Γερμανού πρέσβη, όπως ισχυρίζονται κάποια εγχώρια παπαγαλάκια της Τρόικας. Γιατί αν αυτό συνέβαινε, θα είχε ρίξει μια ματιά και στην εμπιστευτική δημοσκόπηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων για την εικόνα των υποψήφιων «ξένων επενδυτών» στην ελληνική κοινή γνώμη.

Στην εν λόγω σφυγμομέτρηση, που ασφαλώς κοινοποιήθηκε στη γερμανική πρεσβεία, καταγράφεται το εξής απίθανο:

Η χρεοκοπία προ των πυλών και η κυβέρνηση μιλά για …επενδύσεις

Η κυβερνητική Υπηρεσία προπαγάνδας έχει πάρει φωτιά. Με την οικονομία στην κόψη του ξυραφιού, την επίσημη χρεοκοπία ante portas και την κοινωνία σε αποσύνθεση, θυμίζει τις τελευταίες ηρωικές ώρες της Ιρακινής κυβέρνησης του Σαντάμ. Η Βαγδάτη είχε ισοπεδωθεί, οι αμερικανικές μεραρχίες έμπαιναν στα προάστια και η δημόσια τηλεόραση διαλαλούσε την διαφαινόμενη νίκη του επαχθούς καθεστώτος.

Τα φαντάσματα που έβλεπε ο Σαντάμ τα βλέπει τώρα και ο κ. Παπανδρέου. Πιθανότατα να είναι ίδιον των...

Γιατί δεν πουλάνε τον ΟΣΕ στους Κινέζους που τον θέλουν;

Οι Κινέζοι έχουν ζητήσει να αγοράσουν μία από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του ελληνικού δημοσίου, τον ΟΣΕ. Η ελληνική κυβέρνηση προφανώς πιέζεται από την Ευρώπη που δεν θέλει να δει τους Κινέζους να αποκτούν βάση στην Ελλάδα. Είτε έτσι είναι τα πράγματα είτε αλλιώς, η ουσία παραμένει: Αν δεν μπορείς να εκμεταλλευτείς μία τέτοια καταπληκτική ευκαιρία για να ξεφορτωθείς τον ΟΣΕ, πως θα τα καταφέρεις αλλού όπου δεν υπάρχει και επενδυτικό ενδιαφέρον;

Μπορούμε να φανταστούμε πως θα άλλαζε το κλίμα στην αγορά αν...

Ορυμαγδός δις ευρώ από 1 Ιανουαρίου 2011 στην Ελλάδα!

Από σύμπτωση τραγική, σχεδόν όλες οι πολύ μεγάλες επενδυτικές πρωτοβουλίες οι οποίες ήταν να γίνουν στην Ελλάδα μέσα στο 2010... θα γίνουν τελικά το 2011!!!

Μήπως κάποιοι ξέρανε ότι η Ελλάδα ετοιμάζει low cost κόκκινο (εργασιακό) χαλί από 1/1/2011;;;

Μήπως κάποιοι τους το είχαν υποσχεθεί μυστικά κιόλας;;;

Δείτε μερικά επενδυτικά σχέδια που ξεκινούν άμεσα...

Η τελευταία ευκαιρία πριν τα χειρότερα...

Αυτή η υστερία ότι κάποιοι έχουν αποφασίσει να μας επιστρέψουν αιφνιδιαστικά στη δραχμή δεν χρήζει πλέον της θεραπείας της οικονομικής επιστήμης αλλά της ψυχιατρικής.

Σαν κάποιο σκοτεινό άστρο να ρίχνει τη σκιά του σε αυτή τη χώρα και μεμιάς όλα τα ελαττώματα και οι αδυναμίες νάχουν αναδυθεί στην επιφάνεια. Κι όμως είναι ο ίδιος λαός που σε καίριες στιγμές της ιστορίας του έχει δείξει πολύ υψηλή πύκνωση ευθύνης και προόδου...

Η μαζική ψύχωση όμως και η ροπή στην κινδυνολογία έχουν μια βασική εστία τροφοδότησης: Την αδυναμία σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας να εμπνεύσει στοιχειώδη εμπιστοσύνη.

- Το ΠΑΜΕ συνεχίζει να... εμποδίζει, εμπορικά τώρα, πλοία να προσεγγίσουν ελληνικά λιμάνια παράνομα και καταχρηστικά. Επειδή στη Ρόδο και τον Πειραιά βγήκαν οι πληγέντες και τους αποδοκίμασαν, βρήκαν τώρα κάποιο εμπορικό λιμάνι στον Κορινθιακό. Που να μαζευτούν οι αγρότες της Πελοποννήσου να τους απωθήσουν από εκεί. Δεν περιμένουμε από κόμματα με δομές θρησκευτικής σέχτας να αλλάξουν νοοτροπία, παρά το γεγονός της κατάρρευσης της σοβιετίας. Η αφοσίωση των οπαδών τέτοιων σχημάτων μπορεί να κατανοηθεί με ψυχαναλυτικούς όρους και όχι πολιτικούς. Περιμένουμε όμως από την πολιτεία να περιορίσει την αυθαιρεσία. Το ΠΑΜΕ συμπεριφέρεται σαν να μην υπάρχει κράτος ικανό να επιβάλει τη δημοκρατική νομιμότητα.

- Ο πρωθυπουργός μετά την πράσινη ανάπτυξη, θυμήθηκε τον τρίτο δρόμο της ανάπτυξης και κάνει μια απέλπιδα προσπάθεια να προσελκύσει σεΐχηδες και γραφικούς τριτοκοσμικούς δικτάτορες να επενδύσουν στην Ελλάδα. Ότι έκανε και ο Ανδρέας με τους διάφορους Κασόγκηδες, τις ρώσικες Αλουμίνες κλπ. την ίδια ώρα που αποχωρούσαν από την Ελλάδα η Πιρέλι, η Γκουντγιαρ και έβαζαν λουκέτο δεκάδες άλλες βιομηχανίες. Αν οι αραβικές επενδύσεις του Ανδρέα είχαν δημιουργήσει τόσες θέσεις εργασίας όσα και τα πρωτοσέλιδα των αναγγελιών τους δεν θα υπήρχε θέμα χρεοκοπίας σήμερα. Η Γερμανία θα μας έτρεμε...

-Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πράττει ότι ακριβώς έπραττε το κόμμα που κυβερνά σήμερα όταν ήταν αντιπολίτευση. Χαϊδεύει αυτιά για να τρυγήσει ψήφους. Δεν διδάχτηκε τίποτα από την τραγωδία που επεφύλαξε η πραγματικότητα σ’ αυτούς που πριν τις εκλογές έλεγαν, λεφτά υπάρχουν, άλλο μείγμα πολιτικής με περισσότερο ανάπτυξη κλπ κλπ.

- Θετικά βήματα παρά τις αδυναμίες στην πρόθεση πάταξης της φοροδιαφυγής, τη μείωση των δαπανών του δημοσίου. Θα υπάρξει συνέχεια και πρακτικό αποτέλεσμα.

- Φορολογία. Μια από τα ίδια και χειρότερα. Με αυτό το φορολογικό συντελεστή κανένας επιχειρηματίας που δεν έχει σκοπό να κλέψει το κράτος και την κοινωνία δεν κάνει επενδύσεις. Αν δεν αλλάξει το γρηγορότερο και οι λίγες παραγωγικές επιχειρήσεις θα μετακομίσουν στα Βαλκάνια ή την Τουρκία.

- Ανάπτυξη: Είναι αστείο να περιμένει κάποιος μετά από 30 χρόνια βάδην προς τη χρεοκοπία να πετύχει ανάπτυξη με επιδοτήσεις.

Τα πράγματα είναι πιο απλά καθώς ισχύει αυτό που έλεγε ο Τζων Μαϋναρντ Κέυνς: «Η οικονομική ευημερία εξαρτάται υπερβολικά από την πολιτική και κοινωνική ατμόσφαιρα που είναι ευχάριστη στον μέσο επιχειρηματία».

Ούτε Άραβες, ούτε Κινέζοι, ούτε Αμερικάνοι, ούτε Ευρωπαίοι είναι διατεθειμένοι να μας χαρίσουν κάτι, αν δεν βλέπουν ότι θα έχουν οφέλη από αυτό.

Αν δεν φτιάξουμε σε μερικούς μήνες με αλλαγές σοκ ένα περιβάλλον που θα προσελκύσει ξένες και εγχώριες επενδύσεις δεν υπάρχει σωτηρία.

Η ομπρέλα της τρόικας προσφέρει αυτό το χρόνο. Είναι η τελευταία ευκαιρία πριν τα χειρότερα.
από το capital

Άλλη μια επένδυση της "επάρατης" Δεξιάς, πήρε "σάρκα και οστά"....

Μετά την επιτυχημένη επένδυση της Εθνικής Τράπεζας του 2006 με την εξαγορά της Finansbank, η Εθνική ανοίγει 75 νέα υποκαταστήματα Finansbank στην Τουρκία το 2010.

Χθες ήρθαν οι Κινέζοι της COSCO για την οριστικοποίηση της συμφωνίας και την υπογραφή της σύμβασης.
Η σύμβαση προβλέπει την αναβάθμιση και λειτουργία του λιμανιού του ΟΛΠ για 35 χρόνια. Επίσης η COSCO, μέχρι το 2015 θα κατασκευάσει και άλλη μια προβλήτα στο λιμάνι.

Για να έχετε μια τάξη μεγέθους η επένδυση θα αποφέρει 3,5 δις ευρώ στην Ελληνική οικονομία. Τίποτα δηλαδή μικροπράγματα... To 25% της 1ης δόσης του δανείου που πήραμε από την Ε.Ε !!!!
Ο πρόεδρος της Ν.Δ κατά... την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στην Ρηγίλλης αναφέρθηκε, στην αλλαγή στάσης όσων κάποτε αμφισβήτησαν την ανάγκη αυτής της επένδυσης και που σήμερα, ευτυχώς, και εκείνοι θεωρούν αναγκαία.

Για να μην ξεχνιόμαστε και επειδή μας ζάλισαν τα κανάλια με την κα Κατσέλη και τους Κινέζους:

  1. Το ΠΑΣΟΚ δεν μιλούσε για ξεπούλημα των λιμανιών;
  2. Το ΠΑΣΟΚ δεν είχε υποστηρίξει ότι δεν θα αναγνωρίσει καμία συμφωνία;
  3. Ο Παπουτσής στη Βουλή δεν μιλούσε για μέγα σκάνδαλο;
  4. Δεν οργάνωναν πορείες έξω απ το Υπουργείο Ναυτιλίας για να ακυρώσουν τη συμφωνία;
Έστω και αργά, άλλη μια επένδυση της "επάρατης" Δεξιάς, πήρε "σάρκα και οστά"....
από το Έχω μάτια και βλέπω

Η μόνη οδός σωτηρίας

Αξίζει τον κόπο να επενδύσει κανείς στην Ελλάδα; Αν εσείς ήσασταν ο ξένος επενδυτής και εξετάζατε προσεκτικά την κατάσταση στη χώρα, θα τοποθετούσατε ένα ευρώ σε κάποια παραγωγική διαδικασία; Μάλλον όχι! Αντί, λοιπόν, να βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας, ας στρωθούμε στη δουλειά και ας κάνουμε όλα εκείνα που πρέπει για να προσελκύσουμε επενδύσεις. Δίχως επενδύσεις δεν υπάρχει ανάπτυξη, δεν υπάρχει μέλλον...

Όλες οι κυβερνήσεις έχουν διαπιστώσει αυτό που είπε πρόσφατα και η κυρία Κατσέλη: Ότι για να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα χρειάζεται να είναι ήρωας. Παρ΄ όλα αυτά δεν υπήρξε κυβέρνηση για να ανατρέψει αυτή τη δυσμενή κατάσταση. Επειδή οι κυβερνήσεις δεν θέλουν να χάνουν ψήφους, δεν τολμούν να τα βάλουν με τα οργανωμένα συμφέροντα που καταδυναστεύουν τον τόπο.

Όλα αυτά τα... καταγγέλλουμε χρόνια τώρα. Δεν σας λέμε κάτι καινούργιο. Το ερώτημα είναι τι μπορούμε να προσδοκούμε για το μέλλον αν δεν κάνουμε κάτι τώρα, που η κοινωνία είναι περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περίοδο έτοιμη, ώριμη για τις τόσο μεγάλες αλλαγές που απαιτούνται. Με άλλα λόγια, ή τώρα ή ποτέ! Ή θα αλλάξουμε τώρα τη ρότα της χώρας ή θα πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι θα ζούμε στο εξής σε μία πτωχή χώρα.

Τι χρειάζεται να γίνει; Το ξέρουν όλοι! Χρειάζεται ένας άλλος κρατικός μηχανισμός απ’ αυτόν που έχουμε σήμερα. Ένας κρατικός μηχανισμός που να είναι αρωγός σε οποιαδήποτε επενδυτική προσπάθεια και όχι να επιδιώκουν οι λειτουργοί του να γίνουν «αφανείς εταίροι» σε κάθε νέα επένδυση. Χρειάζεται πάταξη της γραφειοκρατίας. Να μην χρειάζεται ο επιχειρηματίας να πνίγεται στο χαρτομάνι και να μπλέκεται μέσα σε δαιδαλώδεις διαδρομές που προκαλούνται από την πολυνομία. Πάνω απ’ όλα, όμως, χρειάζεται να αλλάξουμε εμείς νοοτροπία. Να μην θεωρούμε τους επενδυτές «απατεώνες» που ήρθαν στην Ελλάδα για να «κερδίσουν σε βάρος μας». Ασφαλώς και σκοπός τους είναι το κέρδος. Μόνο που με τα δικά τους χρήματα μπορούμε κι εμείς να κερδίσουμε και μάλιστα σε πολλά επίπεδα.

Μακάρι η κυβέρνηση Παπανδρέου να περάσει τη γραμμή εκείνη που διάφοροι θεωρούν σε αυτή τη χώρα ως «κόκκινη», καθώς υπονομεύει τα δικά τους συντεχνιακά συμφέροντα. Τα μέχρι στιγμής δείγματα γραφής δεν μας δίνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Ωστόσο, δεν μπορούμε να σταματήσουμε να ελπίζουμε και πολύ περισσότερο να πιέζουμε διαρκώς προς την μόνη οδό σωτηρίας...
Θανάσης Μαυρίδης στο capital

Related Posts with Thumbnails