Αυξάνονται οι καταγγελίες καταναλωτών για μεγάλες καθυστερήσεις στις αποζημιώσεις από μερίδα ασφαλιστικών εταιρειών. Οι χρόνοι καταβολής ποσών που αφορούν ζημιές αυτοκινήτων ή ρευστοποίηση συμβολαίων ζωής φτάνουν ακόμα και τους οκτώ μήνες. Το φαινόμενο είναι ενδεικτικό της έλλειψης ρευστότητας που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες εταιρείες του κλάδου και συμβάλλει στην ενίσχυση του αρνητικού κλίματος που έχει διαμορφωθεί στην ασφαλιστική αγορά.
Ασφαλιστικά στελέχη αναφέρουν ότι... η αύξηση των καθυστερήσεων σε πληρωμές ασφαλισμένων αποτελεί σημαντικό πλήγμα στην αξιοπιστία του κλάδου, συνολικά. Τα ίδια στελέχη υπογραμμίζουν ότι η κρίση εμπιστοσύνης που υπάρχει στους καταναλωτές καταγράφεται με τη μείωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής κατά 56% το πρώτο εξάμηνο του 2009 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από την Εποπτική Αρχή, οι καταγγελίες για καθυστερήσεις στις αποζημιώσεις αφορούν κυρίως δύο ασφαλιστικές εταιρείες. Οι περιπτώσεις στις οποίες αναφέρονται οι καταναλωτές που έχουν προβεί στις συγκεκριμένες καταγγελίες, αφορούν κυρίως δύο κατηγορίες: την καταβολή αποζημίωσης έπειτα από ατύχημα στον κλάδο αυτοκινήτου και την ρευστοποίηση συμβολαίου ζωής.
Στην πρώτη κατηγορία έχουν καταγραφεί περιπτώσεις ασφαλισμένων οι οποίοι έπειτα από ατύχημα που είχαν με το αυτοκίνητό τους έλαβαν το ποσό που τους καταβάλλεται ως αποζημίωση από την εταιρεία τους ακόμα και μετά από... οκτώ μήνες. Το συγκεκριμένο διάστημα ασκούσαν πιέσεις στην εταιρεία τους για να λάβουν το ποσό που δικαιούνταν φτάνοντας ακόμα και σε καταγγελίες είτε στην Εποπτική Αρχή, είτε στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ορισμένοι ακολούθησαν τη δικαστική οδό και πληρώθηκαν, όπως αναφέρουν, λίγες ημέρες πριν οδηγηθεί η υπόθεση στις αίθουσες των δικαστηρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το νόμο, οι αποζημιώσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου πρέπει να καταβάλλονται εντός 30 ημερών από την ημέρα δήλωσης του ατυχήματος.
Αντίστοιχα μεγάλη υπομονή έκαναν και αρκετοί ασφαλισμένοι των συγκεκριμένων εταιρειών οι οποίοι ζήτησαν να ρευστοποιήσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής που διέθεταν. Τα συγκεκριμένα συμβόλαια συνδέονται με αμοιβαία κεφάλαια και μετοχές αποδίδοντας υπεραξίες στο συνολικό ποσό που καταβάλει ο ασφαλισμένος με τη λήξη του προγράμματος. Λόγω οικονομικής κρίσης, βρέθηκαν ασφαλισμένοι οι οποίοι θέλησαν να ρευστοποιήσουν τα συμβόλαια τους προκειμένου να εξασφαλίσουν μετρητά. Κάποιοι εξ αυτών έλαβαν τα χρήματα τους μετά από πολύμηνη καθυστέρηση και ύστερα από πιέσεις προς τις καταγγελθείσες εταιρείες.
Η κρίση που περνά ο ασφαλιστικός κλάδος καταγράφεται και στην πρόσφατη Έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή όπου αναφέρεται αύξηση των καταγγελιών από καταναλωτές σε ασφαλιστικές εταιρείες, μεγαλύτερη από 200% την περίοδο από 1η Ιουνίου 2008 έως και 31η Μαΐου 2009, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ένα χρόνο πριν. Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση επισημαίνει ότι το σύνολο των καταγγελιών ανήλθε το συγκεκριμένο διάστημα σε 835 έναντι 292 πέρυσι.
Σε ποσοστό 33,2% αφορούσαν σε μερική ή μη κάλυψη ζημιών ενώ το 33,8% αφορούσαν σε υψηλή αναπροσαρμογή ετήσιων ασφαλίστρων και μονομερείς καταγγελίες ετήσιων συμβολαίων καθώς και μονομερείς τροποποιήσεις σε συμβάσεις ασφάλισης ζωής. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κρίθηκαν υπέρ του καταναλωτή σε ποσοστό 82,5%, ενώ μόνο το 7,9% των καταγγελιών κρίθηκε υπέρ των ασφαλιστικών εταιρειών.
Του Νίκου Β. Τσίτσα στο capital
Καλώς ήρθατε
0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
Δημοσίευση σχολίου