Καλώς ήρθατε

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαύρη τρύπα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαύρη τρύπα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

"Μπαίνουμε" μέσα 1 δισ. ευρώ κάθε μήνα!

Ότι η μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού μεγαλώνει κάθε μήνα είναι πλέον γνωστό. Ότι το μεγάλο πρόβλημα στην εκτέλεση του φετινού προϋπολογισμού είναι τα έσοδα, το γνωρίζουμε επίσης. Ότι, πλέον, ούτε οι δαπάνες ισοσκελίζουν την υστέρηση, αφού και αυτές αποκλίνουν του στόχου, είναι κοινός τόπος. Πόσα, όμως, έσοδα – επιπλέον των προϋπολογισθέντων – πρέπει να μαζέψει το υπουργείο οικονομικών μέχρι το τέλος της χρονιάς, ώστε να καλύψει τις μέχρι σήμερα απώλειες ;

Ούτε λίγο, ούτε πολύ τουλάχιστον 3 δισεκατομμύρια ΕΥΡΩ. Το αποκάλυψε ο – ακόμα άνευ αρμοδιοτήτων – υφυπουργός οικονομικών, Δημήτρης Κουσελάς, μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984: «Ο στόχος για τους τελευταίους τρεις μήνες ήταν να πιάσουμε 1 δισεκατομμύριο πάνω από το μέσο όρο των εννέα τελευταίων μηνών. Δηλαδή, φτάναμε τα 4 δισεκατομμύρια στα έσοδα, όταν ο στόχος μας ήταν να πάμε στα 5 δισεκατομμύρια (σημ: μηνιαίως). Αν δεν πάμε στα πέντε ακριβώς, θα είμαστε κοντά», είπε ο – θεωρητικά νούμερο 2 – παράγοντας του οικονομικού επιτελείου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μη επίτευξη ούτε του - αναθεωρημένου προς τα κάτω – ετήσιου στόχου. Μπορεί να καλυφθεί, όμως, αυτός το κενό;

Μάλλον όχι. Τα μέτρα, από τα... οποία το υπουργείο οικονομικών περιμένει πολλά για να επιτύχει το στόχο, δεν αναμένεται να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ας τα πάρουμε ένα προς ένα:

ΠΕΡΑΙΩΣΗ: τα προβλήματα, που προκύπτουν καθημερινά με τα λανθασμένα εκκαθαριστικά και τη μη εξυπηρέτηση όσων απευθύνονται στις εφορίες – αφού το λογισμικό για τις διορθώσεις δεν έχει ακόμα ανέβει στο σύστημα του TAXIS (!) -, προκαλούν διπλή ζημιά στη διαδικασία:

- και καθυστερούν την πληρωμή του φόρου,

- και λειτουργούν αποτρεπτικά για όσους αμφιταλαντεύονταν για το αν έπρεπε ή όχι να υπαχθούν στη ρύθμιση,

- και επιβαρύνουν τη λειτουργία των εφοριών, αφού την επίλυση των προβλημάτων έχουν αναλάβει ειδικά γραφεία στις ΔΟΥ.

ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΧΡΕΩΝ: η συμμετοχή είναι πολύ χαμηλή και – παρά το γεγονός ότι η προθεσμία υπαγωγής είναι ελαστική, αφού δίνει τη δυνατότητα να μπουν στη ρύθμιση όποιοι θέλουν κατόπιν εορτής – δεν φαίνεται ότι θα εισπραχθούν τα προσδοκώμενα έσοδα.

ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ: ενός κακού μύρια έπονται. Έτσι, οι λανθασμένοι χειρισμοί στην περαίωση, αλλά και η μη προγραμματισμένη ανακοίνωση της ρύθμισης – που αποφασίστηκε να περάσει μέσα από το ΚΕΠΥΟ – προσέθεσαν επιπλέον φόρτο εργασίας στα τερματικά της γενικής γραμματείας πληροφοριακών συστημάτων, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν προς τα πίσω και να καθυστερούν άλλες «υποχρεώσεις» της υπηρεσίας, όπως η έκδοση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων για την είσπραξη του φόρου ακίνητης περιουσίας της φετινής χρονιάς. Οι πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μετά βίας το ΚΕΠΥΟ θα προλάβει να αποστείλει μια μικρή παρτίδα σημειωμάτων μέχρι το τέλος του 2010.

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Ι.Χ.: η συγκεκριμένη πηγή εσόδων είναι η πιο σίγουρη όλων. Με ένα σημαντικό αστερίσκο, όμως: το γεγονός ότι – με τα τεκμήρια, τη φορολογία, την τιμή της βενζίνης και τα οικονομικά προβλήματα των νοικοκυριών – δεν είναι λίγοι οι οδηγοί, που ακινητοποιούν τα οχήματά τους και δεν καταβάλλουν έτσι τα τέλη. Πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία των προσδοκώμενων εσόδων από αυτή την πηγή αναμένεται να εισπραχθεί.

Του Νεκτάριου Β. Νώτη capital

Το ναρκωτικό του ψηφοδελτίου και η παράνοια κατά της αποχής

Από τα δεκαπέντε μου χρόνια βιώνω τα πολιτικά πεπραγμένα, συμμετέχω ενεργά σε αυτά και αναπνέω την …Πολιτική.

Μισός αιώνας ακριβώς!!!

Μισός αιώνας και σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, Κοινοβουλευτική ή Δημοτική, άκουγα τα ίδια ακριβώς πράγματα: ότι αυτή η εκλογή είναι «πολύ κρίσιμη», «κομβική», «καθοριστική», «η κρισιμότερη όλων»!!!

Το ψηφοδέλτιο, είχε αναχθεί σε απόλυτο φετίχ, σε θεότητα, σε «μαγεία» που θα άλλαζε τη ροή των πολιτικών μας πραγμάτων.

Και πάντα, με το ψηφοδέλτιο θεότητα, βαδίζαμε από το κακό στο χειρότερο…

Πάντα ο λαός έσπευδε... μαζικά (ακόμα δεν είχε σιχαθεί και δεν απείχε) να ψηφίσει, έχοντας την αυταπάτη ότι ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ στις πολιτικές αποφάσεις, ότι έχει λόγο στα πολιτικά δρώμενα, ότι μπορεί να ΑΛΛΑΞΕΙ τα πράγματα.

ΠΑΝΤΑ προδιδόταν βάρβαρα και ψήφιζε υποσχέσεις που τις έπαιρναν πίσω από την πρώτη ημέρα οι κυβερνητικοί εντολοδόχοι του…

Πάντα το μόνο που άλλαζε ήταν οι μορφές και οι μεταμφιέσεις της απάτης.

Μέσα σε αυτά τα πενήντα χρόνια ανέβηκαν στην κυβέρνηση και τα κόμματα της εργατικής τάξης και του λαού!!!

Και η κατάσταση όχι μόνο δεν άλλαξε προς το καλύτερο, έστω ελάχιστα, αλλά άλλαξε προς το χειρότερο και μάλιστα δραματικά…

Με «όπλο» το ψηφοδέλτιο πηγαίναμε από το κακό στο χειρότερο: Σε άγριους μητσοτακικούς νεοφιλελευθερισμούς, σε «εκσυγχρονιστικές βαρβαρότητες μέχρι τη σημερινή φρενοβλαβή κατάσταση των νέων Τσολάκογλων…

Με το ναρκωτικό του ψηφοδελτίου και την οργιώδη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στις εκλογές του λαού (χειραγώγηση), «ΚΑΤΑΚΤΗΣΑΜΕ» τη σημερινή δικτατορία των διεθνών μηχανισμών της αγοράς, τα «συμβόλαια θανάτου» της Νέας Τάξης που εκτελεί, συνειδητά και πωρωμένα, η κυβέρνηση των ανδρεικέλων με τη ΣΥΝΕΝΟΧΗ, αλλά και ΠΡΑΚΤΙΚΗ στήριξη ΟΛΩΝ των κομμάτων.

Με το ψηφοδέλτιο και με τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ μας στις διαδικασίες της εκλογικής απάτης πετύχαμε αυτούς τους «ΑΘΛΟΥΣ»: Την οικονομική, κοινωνική, πολιτική και ηθική εξόντωσή μας, την επικείμενη διάλυση και ισοπέδωση της χώρας μας, καθώς και τη δραματική υπονόμευση της κοινωνικής και ΕΘΝΙΚΗΣ της ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ…

ΕΔΩ μας οδήγησε ο φαύλος κύκλος της εκλογικής απάτης και του φετιχισμού του ψηφοδελτίου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μέσα σε αυτόν το μισό αιώνα αναμφίβολα υπήρξαν και μεγάλες λαϊκές κατακτήσεις.

ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ, κόντρα και ενάντια στην απάτη του ψηφοδελτίου.

ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ που επιτεύχθηκαν με λαϊκούς αγώνες στο δρόμο και όχι μέσω της κάλπης.

Η ΚΑΛΠΗ πάντα αγωνιζόταν ενάντια σε αυτές τις κατακτήσεις και όταν ο εκλογικός φετιχισμός κυριάρχησε, ΤΟΤΕ όλες οι κατακτήσεις των ΑΓΩΝΩΝ αφαιρέθηκαν σταδιακά…

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ των πενήντα τελευταίων χρόνων!!!

ΣΗΜΕΡΑ μας ζητούν ΟΛΟΙ, με τα ίδια επιχειρήματα καρμπόν, να τρέξουμε στις κάλπες και να μην απέχουμε, γιατί η «ψήφος είναι όπλο»!!!

«Νταβάδες», ΜΜ"Ε", κόμματα και αποκόμματα, πολύχρωμοι «παπατζήδες» (η «αριστερά κρατά τα πρωτεία), πολύχρωμοι παπαγάλοι και ποικίλοι προβοκάτορες, ΟΛΟΙ από κοινού βάλλουν κατά της ΑΠΙΟΧΗΣ και μας προτρέπουν να πιούμε ξανά το ναρκωτικό της ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στις εκλογές, γιατί έτσι, μας λένε, «παρεμβαίνουμε» στα πράγματα!!!

Οι επιθέσεις κατά της ΑΠΟΧΗΣ έχουν πάρει το χαρακτήρα της εκλογικής παράνοιας, αποκαλύπτοντας το ΠΟΣΟ το καθεστώς και τα ποικιλόχρωμα τσιράκια του ΤΡΟΜΑΖΟΥΝ μπροστά στην ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ.

Η ΑΠΟΧΗ -και όχι το λευκό- είναι η κάθετη ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ του καθεστώτος, η απόρριψη των εκλογικών λειτουργιών απάτης και του «πολιτικού οπίου»: του Ψηφοδελτίου.

ΣΗΜΕΡΑ, ιδιαίτερα, η ΑΠΟΧΗ επιβάλλεται και για ΕΙΔΙΚΟΥΣ πολιτικούς λόγους ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟΥΣ: Να μη νομιμοποιήσει ο λαός με την ψήφο του το καθεστώς της δικτατορίας που έχουν επιβάλει οι «νταβάδες» (διεθνείς και εγχώριοι). Να μη νομιμοποιήσει τα μεγάλα ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ κατά της Ελλάδας που έχουν διαπραχτεί από αυτό το καθεστώς και τα ΚΟΜΜΑΤΑ τα οποία είναι ΣΥΝΕΝΟΧΑ στα εγκλήματα: ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ που μετατρέπουν την Ελλάδα σε κρανίου τόπο, σε τεμαχισμούς και εθνική διάλυση.

ΣΗΜΕΡΑ, το «όπλο του ψηφοδελτίου» νομιμοποιεί και επικυρώνει όλα αυτά τα εγκλήματα και τα εξίσου εγκληματικά κόμματα…

Ο ελληνικός λαός, είναι βέβαιο, παρά την πλύση που του γίνεται, ότι θα πει ένα βροντερό ΟΧΙ σε όλα αυτά.

Η ΑΠΟΧΗ θα είναι συντριπτική, γι’ αυτό ουρλιάζουν τόσο υστερικά ΟΛΟΙ εναντίον της ΑΠΟΧΗΣ.

ΥΠΑΡΧΕΙ, όμως και ένα άλλο σημαντικό πολιτικό δίδαγμα του εκλογικού φετιχισμού: Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ της Αριστεράς στο σύστημα, η μετάλλαξή της σε ύπουλο και δόλιο γενίτσαρο της Νέας Τάξης.

Τα κόμματα και τα αποκόμματα της «αριστεράς» μεταλλάχτηκαν ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ σε κόμματα εκλογικού παρασιτισμού. Απέκτησαν όλα τα ελαττώματα της καπιταλιστικής εκλογικής απάτης.

ΣΗΜΕΡΑ αυτά τα κόμματα και τα αποκόμματα αποδέχονται ΑΚΟΜΑ και τις ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ του καθεστώτος, αγωνίζονται να αποκτήσουν αυτές τις ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ του καθεστώτος που θέλουν δήθεν να ανατρέψουν!!!

Παράνοια παραλογισμού: Σε επιδοτεί το καπιταλιστικό κράτος και η ΕΕ των μονοπωλίων για να τα …ΑΝΑΤΡΕΨΕΙΣ!!!

Να, γιατί αυτά τα επιδοτούμενα κόμματα και αποκόμματα δεν βλέπουν τίποτα άλλο από κοινοβουλευτικές σκιές…

Να, γιατί ΑΓΝΟΟΥΝ την πραγματικότητα των κοινωνικών διεργασιών και τους «όρους» των λαϊκών κινημάτων.

Να, γιατί νοιάζονται ΜΟΝΟ για την εκλογική τους παρουσία, το γραφειοκρατικό παζάρεμα με το καθεστώς…

Να, γιατί ο εκλογικός ναρκισσισμός αυτής της «αριστεράς» την οδηγεί, ανεξάρτητα από τις «ταξικές» φλυαρίες, να αγωνίζεται, με νύχια και με δόντια, για να μπλοκάρει, να εκτονώνει, να χειραγωγεί και να προδίδει τα Λαϊκά κινήματα. Γι αυτόν τον άθλιο ρόλο της επιδοτείται…

Να, γιατί στήριξε ιδεολογικά και πολιτικά όλα τα ιδεολογήματα και τους σχεδιασμούς της Νέας Τάξης (τα έχουμε αναλύσει διεξοδικά σε άλλα κείμενα).

Να γιατί αγωνίζεται με τέτοια λυσσώδη βλακεία εναντίον της ΑΠΟΧΗΣ: Νιώθει το ΤΕΛΟΣ της, αισθάνεται την παγερή πνοή του θανάτου της…

ΑΠΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ!
Βεβαίως, για να μην έχουμε αυταπάτες, η αποχή δεν είναι ΑΝΑΤΡΟΠΗ του σάπιου καθεστώτος. ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΡΩΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. Η ΠΑΓΕΡΗ ΠΝΟΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΟΥ…
από το resalto

Διευρύνεται η "μαύρη τρύπα" στα έσοδα

Άκρως ανησυχητική είναι η πορεία των δημοσίων εσόδων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η «μαύρη τρύπα» στον τομέα αυτό προσεγγίζει τα 700 εκατομμύρια ευρώ στο πεντάμηνο, επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση σε σχέση με την εικόνα του διαστήματος Ιανουαρίου – Απριλίου.

Η διευρυμένη απόκλιση οφείλεται τόσο στα απογοητευτικά αποτελέσματα από τα έσοδα του φόρου προστιθέμενης αξίας, όσο και στη σημαντική μείωση του φόρου, που καταβάλουν οι επιχειρήσεις. Τα μηνύματα, που φτάνουν από τις εφορίες όλης της χώρας, δείχνουν ότι όλο και περισσότερα νομικά πρόσωπα δηλώνουν είτε ζημιές, είτε μείωση κερδών. Η εικόνα αυτή είναι σε κάποιες περιπτώσεις πραγματική και σε κάποιες άλλες πλασματική –με στόχο να πληρώσουν λιγότερο φόρο ή να αποφύγουν τις «έκτακτες» εισφορές. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, το θέμα είναι ότι –υπό αυτές τις συνθήκες– το Δημόσιο βάζει λιγότερα χρήματα στα ταμεία του.

Επιπλέον, αν υπολογίσουμε και... τις οφειλόμενες επιστροφές φόρου, που έχουν παγώσει πλέον έως το τέλος Σεπτεμβρίου, τότε ο ρυθμός αύξησης των εσόδων βρίσκεται κάτω από το μισό του ετήσιου στόχου 11,7%. Και δεν είναι μόνο οι επιστροφές ΦΠΑ, που πάγωσαν, και φόρου εισοδήματος, που καθυστερούν. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capitaltax, πρόβλημα υπάρχει και με τις επιστροφές του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης προς τους βενζινοπώλες, μέσω του συστήματος «ΗΦΑΙΣΤΟΣ». Μπορεί η περίοδος διάθεσης να έχει ολοκληρωθεί και οι περισσότεροι πρατηριούχοι να έλαβαν –με καθυστέρηση έως και ένα μήνα– την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, υπάρχουν όμως και αυτοί στη Βόρεια Ελλάδα, που πωλούσαν το συγκεκριμένο καύσιμο έως και τις 15 Μαΐου, λόγω καιρικών συνθηκών, και ακόμα δεν τους έχει επιστραφεί ο φόρος που έχουν βάλει από την τσέπη τους ! Αν σκεφτεί κανείς ότι πολλοί πελάτες τους δεν έχουν ακόμα εξοφλήσει τις οφειλές τους προς αυτούς και ότι η κατανάλωση έχει μειωθεί λόγω των αυξήσεων των φόρων, γίνεται κατανοητό ότι αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Σε όσους επιστρέφεται ο φόρος, δεν παίρνουν όλο το ποσό, αλλά γίνεται συμψηφισμός με χρέη, που πιθανώς έχουν προς της εφορία, και λαμβάνουν πίσω τη διαφορά.

Το υπουργείο οικονομικών αντιμετωπίζει συνεπώς με δύο μέτρα και δύο σταθμά τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, αφού – στις εξαγωγικές και τις υπόλοιπες, για τις οποίες έχει παγώσει την επιστροφή ΦΠΑ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου - δεν δέχεται το αίτημά τους για συμψηφισμό επιστροφών – οφειλών, ώστε να μη στεγνώσουν από ρευστό τα ταμεία τους.

Όταν, μάλιστα, το Δημόσιο χρωστάει πάνω από 12 δισ. ΕΥΡΩ προς τις επιχειρήσεις – σύμφωνα με έρευνα του ΕΒΕΑ – (με πάνω από 3 δισεκατομμύρια ΕΥΡΩ να είναι οι οφειλές από επιστροφές ΦΠΑ), και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου οικονομικών, Ηλίας Πλασκοβίτης, αποκάλυψε ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο φτάνουν πλέον τα 50 δισ. ΕΥΡΩ (βλ. σχετικό video στο CapitalTV), είναι προφανές ότι η όποια επιχείρηση συμψηφισμού θα λειτουργήσει προς όφελος και των δύο πλευρών, σε μια πραγματικά δύσκολη συγκυρία τόσο για το Δημόσιο, όσο και για την αγορά.

Εξάλλου, τα στοιχεία από τις εφορίες δείχνουν ότι ο φόρος νομικών προσώπων είναι μειωμένος τουλάχιστον 20% σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα, όπως σημειώνει αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, οι απώλειες από τον φόρο αυτό δεν αποκλείεται να φθάσουν το 1 δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα όμως το ελληνικό Δημόσιο χρωστάει περί τα 10 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα ο επιχειρηματικός κόσμος να επαναφέρει το αίτημα του συμψηφισμού των οφειλών κάτι που θα εξανεμίσει την όποια ανάκαμψη περιμένει η κυβέρνηση στα δημόσια έσοδα.

Η κακή πορεία των εσόδων μαζί με τις καθυστερήσεις σε όσα έχουν συμφωνηθεί με την Ε.Ε., το ΔΝΤ και την ΕΚΤ θα τεθούν στο επίκεντρο των ελέγχων της τρόικας από τον οποίο και θα καθοριστεί η εκταμίευση των υπόλοιπων δόσεων του δανείου προς τη χώρα μας.

Το πρώτο κρας τεστ θα ξεκινήσει στο τέλος Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί στις 6 Αυγούστου. Αν πετύχουμε, θα πάρουμε 9 δισ. ευρώ το Σεπτέμβριο. Τρεις μήνες μετά θα ακολουθήσει ο επόμενος έλεγχος για να έρθουν στην Ελλάδα ακόμη 9 δισ. ευρώ το Δεκέμβριο. Το 2011 η Ελλάδα προγραμματίζεται να λάβει 40 δισ. ευρώ, 24 δισ. ευρώ το 2012 και τα υπόλοιπα 8 δισ. ευρώ το 2013.

Πηγές στις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι δεν μπορεί να θεωρείται βέβαιη ούτε η εκταμίευση της 2ης δόσης με βάση τη μέχρι τώρα πορεία της κυβέρνησης και συστήνουν επιτάχυνση σε διάφορα πεδία, όπως για παράδειγμα στο ασφαλιστικό.
Των Στέλιου Κράλογλου - Νεκτάριου Β. Νώτη στο capital

Related Posts with Thumbnails