Ότι η μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού μεγαλώνει κάθε μήνα είναι πλέον γνωστό. Ότι το μεγάλο πρόβλημα στην εκτέλεση του φετινού προϋπολογισμού είναι τα έσοδα, το γνωρίζουμε επίσης. Ότι, πλέον, ούτε οι δαπάνες ισοσκελίζουν την υστέρηση, αφού και αυτές αποκλίνουν του στόχου, είναι κοινός τόπος. Πόσα, όμως, έσοδα – επιπλέον των προϋπολογισθέντων – πρέπει να μαζέψει το υπουργείο οικονομικών μέχρι το τέλος της χρονιάς, ώστε να καλύψει τις μέχρι σήμερα απώλειες ;
Ούτε λίγο, ούτε πολύ τουλάχιστον 3 δισεκατομμύρια ΕΥΡΩ. Το αποκάλυψε ο – ακόμα άνευ αρμοδιοτήτων – υφυπουργός οικονομικών, Δημήτρης Κουσελάς, μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984: «Ο στόχος για τους τελευταίους τρεις μήνες ήταν να πιάσουμε 1 δισεκατομμύριο πάνω από το μέσο όρο των εννέα τελευταίων μηνών. Δηλαδή, φτάναμε τα 4 δισεκατομμύρια στα έσοδα, όταν ο στόχος μας ήταν να πάμε στα 5 δισεκατομμύρια (σημ: μηνιαίως). Αν δεν πάμε στα πέντε ακριβώς, θα είμαστε κοντά», είπε ο – θεωρητικά νούμερο 2 – παράγοντας του οικονομικού επιτελείου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μη επίτευξη ούτε του - αναθεωρημένου προς τα κάτω – ετήσιου στόχου. Μπορεί να καλυφθεί, όμως, αυτός το κενό;
Μάλλον όχι. Τα μέτρα, από τα... οποία το υπουργείο οικονομικών περιμένει πολλά για να επιτύχει το στόχο, δεν αναμένεται να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ας τα πάρουμε ένα προς ένα:
ΠΕΡΑΙΩΣΗ: τα προβλήματα, που προκύπτουν καθημερινά με τα λανθασμένα εκκαθαριστικά και τη μη εξυπηρέτηση όσων απευθύνονται στις εφορίες – αφού το λογισμικό για τις διορθώσεις δεν έχει ακόμα ανέβει στο σύστημα του TAXIS (!) -, προκαλούν διπλή ζημιά στη διαδικασία:
- και καθυστερούν την πληρωμή του φόρου,
- και λειτουργούν αποτρεπτικά για όσους αμφιταλαντεύονταν για το αν έπρεπε ή όχι να υπαχθούν στη ρύθμιση,
- και επιβαρύνουν τη λειτουργία των εφοριών, αφού την επίλυση των προβλημάτων έχουν αναλάβει ειδικά γραφεία στις ΔΟΥ.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΧΡΕΩΝ: η συμμετοχή είναι πολύ χαμηλή και – παρά το γεγονός ότι η προθεσμία υπαγωγής είναι ελαστική, αφού δίνει τη δυνατότητα να μπουν στη ρύθμιση όποιοι θέλουν κατόπιν εορτής – δεν φαίνεται ότι θα εισπραχθούν τα προσδοκώμενα έσοδα.
ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ: ενός κακού μύρια έπονται. Έτσι, οι λανθασμένοι χειρισμοί στην περαίωση, αλλά και η μη προγραμματισμένη ανακοίνωση της ρύθμισης – που αποφασίστηκε να περάσει μέσα από το ΚΕΠΥΟ – προσέθεσαν επιπλέον φόρτο εργασίας στα τερματικά της γενικής γραμματείας πληροφοριακών συστημάτων, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν προς τα πίσω και να καθυστερούν άλλες «υποχρεώσεις» της υπηρεσίας, όπως η έκδοση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων για την είσπραξη του φόρου ακίνητης περιουσίας της φετινής χρονιάς. Οι πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μετά βίας το ΚΕΠΥΟ θα προλάβει να αποστείλει μια μικρή παρτίδα σημειωμάτων μέχρι το τέλος του 2010.
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Ι.Χ.: η συγκεκριμένη πηγή εσόδων είναι η πιο σίγουρη όλων. Με ένα σημαντικό αστερίσκο, όμως: το γεγονός ότι – με τα τεκμήρια, τη φορολογία, την τιμή της βενζίνης και τα οικονομικά προβλήματα των νοικοκυριών – δεν είναι λίγοι οι οδηγοί, που ακινητοποιούν τα οχήματά τους και δεν καταβάλλουν έτσι τα τέλη. Πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία των προσδοκώμενων εσόδων από αυτή την πηγή αναμένεται να εισπραχθεί.
Καλώς ήρθατε
"Μπαίνουμε" μέσα 1 δισ. ευρώ κάθε μήνα!
Του Νεκτάριου Β. Νώτη capital
Tweet
Ετικέτες
έσοδα,
μαύρη τρύπα,
περαίωση,
προϋπολογισμός,
τέλη κυκλοφορίας,
φόροι,
φορολογούµενος
0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
Δημοσίευση σχολίου