Όταν το 1975 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, κατάρτισε το νέο μεταπολιτευτικό Σύνταγμα, έκανε... δύο αλλαγές στην παραπάνω διάταξη. Μια κακή και μια καλή. Πρώτον επεξέτεινε κακώς την συνταγματική προστασία και για τους διατελέσαντες στο παρελθόν υπουργούς και υφυπουργούς, ενώ η Χούντα προστάτευε μόνο τους εν ενεργεία και Δεύτερον, σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια διοικητικής εξέτασης, προέκυπταν στοιχεία δυνάμενα να θεμελιώσουν ευθύνη μέλους της κυβέρνησης ή υφυπουργού, η δικογραφία θα μεταβιβάζονταν στη Βουλή, μετά το πέρας της διοικητικής εξέτασης. Δηλαδή δεν διακοπτόταν η διοικητική εξέταση, όπως επί Χούντας, αλλά έφθανε μέχρι το τέλος. Αυτή ήταν καλή αλλαγή.
Έρχεται όμως το ΠΑΣΟΚ το 2001 και κάνει αναθεώρηση του Συντάγματος, αλλάζοντας την πιο πάνω διάταξη.
Δείτε λοιπόν τι εκπληκτικά πράγματα έκανε το ΠΑΣΟΚ και βγάλτε τα συμπεράσματά σας:
1) Κράτησε το ανεύθυνο όλων εκείνων που διετέλεσαν στο παρελθόν μέλη της κυβέρνησης ή υφυπουργοί και όχι μόνο των εν ενεργεία.
2) Περιόρισε την ευθύνη μόνο σε ποινικά αδικήματα, απαγορεύοντας ταυτόχρονα στον απλό νομοθέτη να θεσπίσει ιδιώνυμα υπουργικά εγκλήματα, κάτι που δεν απαγορευόταν στο παρελθόν.
3) Επανέφερε την διάταξη της Χούντας για την διακοπή της διενέργειας διοικητικής εξέτασης και την αποστολή στη Βουλή της δικογραφίας, σε περίπτωση εμπλοκής πολιτικού προσώπου και όχι μετά το πέρας της εξέτασης, όπως προέβλεπε το Σύνταγμα του 1975!!!.
4) Δεν φτάνει μόνο ότι επανέφερε την χουντική διάταξη, αλλά προσέξτε τι έκανε.
α) Ενώ, τόσο το χουντικό Σύνταγμα, όσο και το μεταπολιτευτικό του 1975 μιλούσαν μόνο για την περίπτωση διενέργειας διοικητικής εξέτασης, το ΠΑΣΟΚ επεξέτεινε την προστασία και για τις περιπτώσεις ανάκρισης, προανάκρισης, προκαταρκτικής εξέτασης και φυσικά και διοικητικής εξέτασης. Δηλαδή πήρε τις υποθέσεις των πολιτικών πλήρως από τα χέρια και της Δικαιοσύνης!!!
β) Ενώ, τόσο το χουντικό Σύνταγμα, όσο και το μεταπολιτευτικό του 1975 απαιτούσαν στοιχεία ικανά να θεμελιώσουν ευθύνη πολιτικού προσώπου, το ΠΑΣΟΚ προστατεύει το πολιτικό πρόσωπο ακόμα και αν απλά σχετιστεί ένα πολιτικό πρόσωπο με στοιχεία της ανάκρισης. Δηλαδή ακόμα και αν ένας μάρτυρας αναφέρει το όνομα πολιτικού προσώπου, τότε αμέσως διακόπτεται κάθε περαιτέρω διαδικασία και η υπόθεση διαβιβάζεται αμελλητί στη Βουλή!!!.
5) Τελικά το ΠΑΣΟΚ προσέθεσε και την περίφημη σύντομη παραγραφή. Η Βουλή δεν μπορεί να ασχοληθεί και η υπόθεση παραγράφεται, αν παρέλθει η δεύτερη τακτική σύνοδος από τότε που έγινε το ποινικό αδίκημα. Δηλαδή, αν περάσει ένα καλοκαίρι και πάμε στο δεύτερο από τότε που έκανε το έγκλημα το μέλος της κυβέρνησης, τότε αυτό δεν έχει καμία ευθύνη!!!.
Κάποιος συνταγματολόγος παρατήρησε κάποτε. Ότι όλη αυτή η υπερπροστασία του πολιτικού συστήματος για τα μέλη του, δίνει την εντύπωση στο λαό, ότι το πολιτικό σύστημα έχει ανθρώπους που ρέπουν προς την παρανομία και επομένως αγωνιά να λάβει μέτρα για να τους προστατέψει!!!
Και καλά, αυτό το κατανοούμε να συμβαίνει για χουντικούς υπουργούς, αλλά για δημοκρατικά εκλεγμένα πρόσωπα όμως:;;;
Και καλά, το «κακό» ΠΑΣΟΚ έκανε αυτή την αναθεώρηση. Όμως η ΝΔ γιατί δεν την άλλαξε στη συνέχεια, αλλά αντιθέτως έκλεινε όπως όπως και την Βουλή, με αποτέλεσμα να επέλθουν παραγραφές;;
Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν υπάρχει περίπτωση τιμωρίας κανενός ένα ενεργεία ή διατελέσαντος μέλους της οποιασδήποτε ελληνικής κυβέρνησης.
Αν σήμερα, ο ελληνικός λαός περιμένει ότι θα τιμωρηθεί κάποιο μέλος της σημερινής κυβέρνησης, αν φυσικά αποδειχθεί ότι διέπραξε κάποιο αδίκημα ή ότι θα το τιμωρήσει μετά ο Σαμαράς ή ο κάθε επόμενος, πλανάται πλάνην οικτράν. Το Σύνταγμα τους προστατεύει.
Υπάρχει βέβαια και η ακραία λύση της επανάστασης, της κατάλυσης του Συντάγματος και της δημιουργίας νέου. Τότε, δύσκολα θα προστατευτούν οι παρανομήσαντες πολιτικοί, αφού δεν θα υπάρχει το προηγούμενο Σύνταγμα για να τους προστατέψει, αλλά όπως είπαμε αυτό είναι ακραίο και δεν υπάρχει λόγος ούτε πρέπει να γίνει. Βέβαια, με τόσα μέτρα, κανείς δεν ξέρει πως θα αντιδράσει στο τέλος ο λαός.
από το προεδρική δημοκρατία
0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
Δημοσίευση σχολίου