ΕΝ ΑΡΧΗ ΕΙΝ Ο ΛΟΓΟΣ.
Ο Λόγος και η εκφορά του, η συγκρότηση και η... αρματωσιά του, ο πλούτος και η πλοκή του δεν είναι τίποτα περισσότερο από τον καθρέπτη του μυαλού του εκφορέα, όπως ακριβώς τα μάτια είναι ο καθρέπτης της ψυχής. Είναι σαφώς ένα από τα κριτήρια που καθορίζουν την “ποιότητα” ενός ανθρώπου, ιδίως όταν αυτός επιχειρεί να σχετιστεί με τα κοινά. Ένας άνθρωπος δηλαδή που ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ με πολλούς και να γίνεται όχι απλώς κατανοητός αλλά και αληθής.
Είναι έτσι;
Ούτε γι αστείο! Όποιος έχει την υπομονή να παρακολουθήσει για μία ημέρα το κανάλι της Βουλής τους “εθνοπατέρες” – και κυρίως τους όψιμους “εθνοσωτήρες”, θα σιχαθεί τον εαυτό του που πέρασε από σχολικά θρανία. Μιλάμε για το απόλυτο βασανιστήριο της Ελληνικής Γλώσσας. Και μην ξεχνάμε πως οι περισσότεροι από δαύτους γνώρισαν και Πολυτονικό και Καθαρεύουσα, διδάχτηκαν και υποχρεωτικά Αρχαία Κείμενα. Είναι προφανές πως, όχι ο Αριστοτέλης δεν τους άγγιξε, αλλά ούτε καν το “Λόλα να ένα μήλο”.
Ας μη δουλευόμαστε μεταξύ μας. Οι περισσότεροι εξ αυτών που μοστράρουν ένα κάρο πτυχία και διαπιστεύσεις, δεν είναι παρά αγράμματα προϊόντα του κομματικού σωλήνα. Το πιστοποιητικό τους στην κοινωνία είναι το μπακαλόχαρτο κομματικών φρονημάτων και το επισυναπτόμενο ISO κομματικής πειθαρχείας. Σιγά μην άφηνε ο κάθε κομματάρχης το κόμμα του ξέφραγο αμπέλι να του χαλάει τη μάντρα ο κάθε νοητικά συγκροτημένος.
Και λέγοντας για κομματάρχες, λόγο, νόηση και λογική, φτάσαμε στην “αξιόπουστα”.
Ο Giorgo δεν φημίζεται για το Λόγο του …φιλόλογο δεν τον λες. Όσοι τον παρακολουθούν χρόνια χωρίς κομματικά γυαλιά έχουν χάσει πολλές φύτρες των μαλλιών τους με τα “τούβλα” που εκτόξευε… και το ερώτημα είναι το εξής: Είναι δυνατόν κάποιος που δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγο επιπέδου πρώτης Γυμνασίου να τολμά να απευθύνει λόγο σε εκατομμύρια; Είναι δυνατόν να αποκαλούν κάποιοι “dianoiti” έναν τύπο που στις δέκα λέξεις τις δώδεκα τις εκφέρει λάθος, σε επίσης λάθος σειρά; Αν δεν μπορεί να εξωτερικεύσει τις skepseis του, πως είναι σίγουρο πως υπάρχει Σκέψη πίσω από το Λόγο;
Η απάντηση είναι πως κανείς δεν ήταν σίγουρος μέχρι πρότινως. Οι περισσότεροι πίστευαν πως “το παιδί είναι κοσμογυρισμένο”, “η μάνα του είναι από τα εξωτερικά” κι άλλα τέτοια. Κάποιοι πιο Pasokoi ‘λεγαν πως πέρασε πολλά χρόνια σκουπίζοντας συνεδριακά κέντρα της αλλοδαπής και δεν πρόλαβε να μάθει ellinikos. Οι πιο εδαφοπατούμενοι του πίστευαν πως ο “αντιστασιακός” τουρισμός του πατέρα του, του στέρησε το σχολειό, αυτό που μεγάλωσε τους συνομήλικούς του με βίτσα, τιμωρία και “σούζα” στο δάσκαλο.
Αφορά όμως η ανεπάρκεια λόγου του μόνο στα Ελληνικά, ή και στις άλλες γλώσσες που χρησιμοποιεί; Μια βόλτα στο youtube είναι αποκαλυπτική! Προφανώς και η προφορά του στα americanika είναι καλύτερη, όμως η εμμονή του στο γραπτό κείμενο είναι σκέτη απογοήτευση. Είναι πάντοτε “πνιγμένος” στη χαρτούρα δίνοντας μονίμως την εντύπωση πως θα χάσει σελίδα και θα γίνει ρεζίλι.
Βρίσκεται όμως τόσα χρόνια στην Ελλάδα που ακόμα κι Αλβανός θα μπορούσε να γίνει Φυτράκης – Τεγόπουλος αν το ήθελε. Μάλιστα διατέλεσε Υπουργός Παιδείας… αυτός – αρχίζοντας την παράδοση της ανάληψης του πιο κομβικού για την διαμόρφωση Κρίσης και Λόγου, σε παντελώς άσχετους κι ανίκανους Υπουργούς. Άρα, δύο τινά συμβαίνουν. Ή δεν μιλάει πολύ με Έλληνες, ή απλώς δεν ενδιαφέρεται ο άνθρωπος και μάλλον συμβαίνουν και τα δύο. Συμβαίνει ενίοτε στους ανθρώπους που αναλαμβάνουν την εξουσία χωρίς άλλες ικανότητες από αυτές του yesman διεκπεραιωτή των άνωθεν κυριάρχων τους.
Η “αξιόπουστα” είναι το “πηλίκιο” που έπεσε κάτω απ το μηδέν. Δεν είναι απλώς ένα λεκτικό ολίσθημα (που κι αυτό δεν επιτρέπεται σε ηγέτες). Είναι η εμπρός στα μάτια μας κατάντια των αυτοαποκαλούμενων ηγετών μας. Είναι η ντροπή και το αίσχος σε μια χώρα που γέννησε γράμματα και τέχνες και το χάρισε στον κόσμο χωρίς να ζητά πνευματικά δικαιώματα. Όταν ο Giorgos μιλά ellinika βλέπετε τον τρόπο με τον οποίο εκείνος βλέπει την Ελλάδα. Κι όταν περάσει η πρώτη αντίδραση του γέλιου κατανοήτε πως η κάθε του λέξη επιρρεάζει όχι μόνο τη ζωή μας, αλλά και τις επόμενες γενιές Ελλήνων …αν υπάρξουν.
Έφτασε το τέλος στην πολιτική φαρσοκωμωδία της μεταπολίτευσης. Στη σκηνή έμειναν μόνο δυο -τρεις παλαιοκοματικές κομπαρσαρίες και το υποβολείο να σκούζουν χιλιοπαιγμένους ρόλους σε άδειες θέσεις.
Έχει πλάκα που ζητάνε και κάτι χιλιάρικα για εισιτήριο.
Bravo Repas, bravo Ragoysis, bravo Vagelis, bravo Diamando, bravo se olous. Είστε πολύ “αξιόπουστοι” που λέει κι ο θιασάρχης…
γράφει ο JZ
από το olympia
0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
Δημοσίευση σχολίου