Σε καζάνι που βράζει θα παραπέμπει αυτή την εβδομάδα η Αττική, με τους εργαζόμενους στα μέσα μεταφοράς και τον ΟΣΕ να σχεδιάζουν εκτεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις και στάσεις εργασίας. Στον οργανισμό σιδηροδρόμων αυτήν την περίοδο «κλειδώνουν» οι νέες εργασιακές συμβάσεις, ενώ τις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται να ανακοινωθεί το σχέδιο που θα φέρει τα πάνω-κάτω στον ΟΑΣΑ.
Όπως προβλέπει το σχέδιο εξυγίανσης των... σιδηροδρόμων, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας σε όλες τις θυγατρικές του ΟΣΕ καταργούνται, ενώ σε λιγότερο από ένα μήνα συνδικάτα και εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν συμφωνήσει το νέο εργασιακό πλαίσιο.
Εν ολίγοις, το προσωπικό που θα παραμείνει στον όμιλο ΟΣΕ (2.800 άτομα) και στις θυγατρικές του (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 900 άτομα και ΕΡΓΟΣΕ, 350) θα δει να μειώνονται οι αποδοχές του και να καταργούνται τα μισθολογικά ή άλλους είδους προνόμια. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι πρότινος ένας σιδηροδρομικός θεωρούνταν ότι εργάζεται εκτός έδρας, όταν η απόσταση από το σπίτι του ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα, ενώ ο σχετικός κανονισμός προέβλεπε ημέρα αργίας 28 ωρών.
Σε ισχύ πάντως, παραμένει ο βασικός μισθός, με τις κανονικές τακτικές αποδοχές, δηλαδή το χρονοεπίδομα, το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα θέσης και επιστημονικών ή επαγγελματικών γνώσεων.
«Ο ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται...αυτή η παροιμία ταιριάζει απόλυτα στην ανίκανη σοσιαλιστ(ρ)ική κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ...Ψεύτες γιατί έλεγαν λεφτά υπάρχουν!! Κλέφτες γιατί εννοούσαν τα δικά μας λεφτά, μιας και με το νέο μισθολόγιο στον ΟΣΕ που αποτελεί "πιλότο" και για τις άλλες ΔΕΚΟ και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι μισθοί των εργαζομένων μειώνονται από 500€ έως 800€ και όχι κατά 10% όπως λένε οι επαγγελματίες ψεύτες!!! Όλοι στους δρόμους, όλοι στον αγώνα για την μάχη της επιβίωσης» αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας σιδηροδρομικών Ελλάδας, Ν. Κιουτσούκης σε μήνυμα που απέστειλε προς τους δημοσιογράφους.
Στα χαρακώματα βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ συγκοινωνιών, μεγάλος αριθμός των οποίων θα μεταταγεί σε άλλους οργανισμούς του δημοσίου, ενώ όλοι θα χάσουν τα ποικίλα επιδόματα που συνήθιζαν να λαμβάνουν. Τα πλέον χαρακτηριστικά αυτών είναι:
-Το επίδομα που παρέχεται στους οδηγούς των τρόλεϊ, κάθε φορά που εγκαταλείπουν την θέση τους για να επανατοποθετήσουν τις κεραίες στα ηλεκτροφόρα σύρματα
-Το «παραδοσιακό» επίδομα έγκαιρης προσέλευσης
-Το επίδομα κατά την αλλαγή της βάρδιας, οπότε οι οδηγοί παραδίδουν και παραλαμβάνουν τα λεωφορεία στον δρόμο
-Το επίδομα διαχειριστικών λαθών για τους ταμίες
Αλλάζουν όλα
Με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών, δημιουργούνται δύο ξεχωριστοί φορείς για τα μέσα σταθερής τροχιάς και για τα οδικά μέσα, οι οποίοι θα υπάγονται στον ΟΑΣΑ. Στον τελευταίο θα εντάσσονται το ΚΤΕΛ και τα ταξί στο πλαίσιο ενός ενιαίου σχεδιασμού. Το προσωπικό περιορίζεται δραματικά, με τους διοικητικούς υπαλλήλους να μην υπερβαίνουν το 10% του συνόλου των εργαζομένων.
Οι δευτερεύουσες απολαβές δεν θα υπερβαίνουν το 10% των ετήσιων τακτικών, ενώ σήμερα το μισθολογικό κόστος των εταιρειών που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο είναι από τα υψηλότερα στο σύνολο των ΔΕΚΟ.
Η τιμή του εισιτηρίου αυξάνεται κατά μέσο όρο άνω του 30% και θα κλιμακώνεται ανάλογα με το είδος των μετακινήσεων. Η κρατική επιδότηση περιορίζεται στο 40% από 75% που είναι σήμερα, ενώ με διαγωνισμό που θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση-δύο χρόνια μπαίνουν ιδιώτες στον έλεγχο των εισιτηρίων.
Καλώς ήρθατε
Μη μου τα προνόμια τάραττε
του Δημήτρη Δελεβέγκου στο capital
0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
Δημοσίευση σχολίου