Στο μεταξύ όλα δείχνουν ότι το Νέο Λύκειο οδηγείται σε... μακρά αναβολή, καθώς μόλις προ πενθημέρου ανατέθηκε στην εταιρεία δημοσκοπήσεων GPO «η διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής εκπαίδευσης, με χρονοδιάγραμμα 50 ημερών και αμοιβή 50.000 ευρώ.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, είναι η δεύτερη φορά το τελευταίο εξάμηνο που υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για μία από τις σημαντικότερες και εμβληματικού χαρακτήρα παροχές του κοινωνικού κράτους, την οποία καθιέρωσε ο παππούς του σημερινού πρωθυπουργού στη... δεκαετία του '60 όταν το ποσοστό αναλφαβητισμού στη χώρα ήταν θηριώδες και η ανέχεια εξωθούσε στη μετανάστευση το παραγωγικό της δυναμικό.
Το θέμα άνοιξε το καλοκαίρι ο σύλλογος υπαλλήλων του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων καταγγέλλοντας ότι με την πλήρη διοικητική και οικονομική διάλυση του ΟΕΔΒ μεθοδεύεται η κατάργηση της δωρεάν χορήγησης των διδακτικών βιβλίων.
Σημειώνεται ότι ο ΟΕΔΒ με δυναμικό 50 μόνιμων υπαλλήλων που του έχουν απομείνει μετά το κύμα συνταξιοδοτήσεων τη χρονιά που πέρασε, υλοποιεί το μεγαλύτερο εκδοτικό πρόγραμμα στη χώρα, παράγοντας ετησίως 1.200 τίτλους σε 45 εκατομμύρια αντίτυπα με εξαιρετικά χαμηλό κόστος (70 λεπτά ανά αντίτυπο), τα οποία διανέμει σε 1.600 προορισμούς στην Ελλάδα και 600 στο εξωτερικό.
από το AETOS HALKIDIKIS
2 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
ΕΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΟ
http://anadrastos.blogspot.com/2010/11/eurabia-2.html
"EURABIA",.. ή μήπως δεν το γνωρίζατε; (μέρος 2ο)
21 Νοε 2010
KAI "EURABIA",.. ή μήπως δεν το γνωρίζατε; (μέρος 1ο)
ΣΤΟ http://hellenicrevenge.blogspot.com/2010/11/eurabia.html
ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ
Σπάζοντας το “ πρωτόκολλο σιωπής” που παραδοσιακά εφαρμόζουν οι σύμβουλοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε θέματα χάραξης της εκπαιδευτικής πολιτικής από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, ο πρόεδρος της Ένωσης Κύριου Προσωπικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Γιώργος Σιγάλας, αποκαλύπτει το παρασκήνιο των νέων προγραμμάτων που ετοιμάζονται για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο με σκοτεινές διαδικασίες, ενώ επισημαίνει τον κίνδυνο “ ιδεολογικής χειραγώγησης της εκπαίδευσης από εξωθεσμικές επιτροπές”.
Κατά τον κ. Σιγάλα, η απουσία κάθε σχεδιασμού για τη συγγραφή νέων βιβλίων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σύμφωνα με τα νέα προγράμματα, “ θα ανοίξει μεγάλο πεδίο δράσης συγγραφέων ιδιοτικών συμφερόντων”, οι οποίοι θα σπεύσουν να καλύψουν το κενό, με συνέπεια να μετακυλιστεί στους γονείς το κόστος των σχολικών βιβλίων.
Αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία αποτελούν ενιαίο πακέτο. Τα πρώτα καθορίζουν το περιεχόμενο και τους διδακτικούς στόχους κάθε μαθήματος. Τα δεύτερα είναι τα εργαλεία για την εφαρμογή των πρώτων. Δεν γίνεται να αλλάξεις τα προγράμματα χωρίς να αλλάξεις τα βιβλία. Ή μήπως τελικά γίνεται; ” Ο νέος σχεδιασμός, εξ όσων διαφαίνεται”, υποστηρίζει ο κ. Σιγάλας, “ είναι να παραμείνει το ένα βιβλίο, το οποίο θα είναι απαξιωμένο (και πιθανώς και αυτό σύντομα θα καταργηθεί).
Ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές του θα καλούνται να συλλέγουν το έντυπο και το ηλεκτρονικό υλικό με βάση την ύλη και τους στόχους του προγράμματος σπουδών, επωφελούμενοι από το Διαδίκτυο τις δυνατότητες της ψηφιακής τάξης και το ηλεκτρονικό βιβλίο (στο χαοτικό Διαδίκτυο το δωρεάν προσφερόμενο υλικό δεν είναι πάντα και ό,τι καλύτερο).
Συνέπειες
Σύμφωνα, όμως, με την πραγματικότητα του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο είναι βιβλιοκεντρικό, οι εκπαιδευτικοί, έχοντας στη διάθεση τους ένα ελλιπές βιβλίο, αλλά και οι γονείς στην συνέχεια, θα αναγκάζονται να αγοράσουν από το ελεύθερο εμπόριο το έντυπο ή ηλεκτρονικό σχολικό βιβλίο, το οποίο θα είναι γραμμένο σύμφωνα με τα νέα προγράμματα σπουδών. Με αυτόν τον τρόπο, θα μετακυλίεται το κόστος του σχολικού βιβλίου στους γονείς.Σε εξωθεσμικές επιτροπές η επιστημονική καθοδήγηση
Σύμφωνα με το βασικό νόμο που διέπει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1566/85), αρμόδιο για την κατάρτιση των ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων είναι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Ο νόμος εξακολουθεί να ισχύει παραβιαζόμενος. Όπως καταγγέλλει ο Γ. Σιγάλας : “ Για τη σύνταξη των νέων προγραμμάτων που έχουν εξαγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει εγκριθεί ένα Τεχνικό Δελτίο, αλλά παράλληλα, προωθούνται οι διαδικασίες που θα τις χαρακτήριζα εξωθεσμικές, για τις οποίες δεν ερωτήθηκαν ποτέ τα Τμήματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και οι οποίες δεν με βρίσκουν σύμφωνο. Ως παράδειγμα, συστάθηκε μια δεκαμελής επιτροπή “ σοφών”, αποτελούμενοι από εξωθεσμικούς παράγοντες, η οποία ανέλαβε το ρόλο του συντονισμού και της επιστημονικής καθοδήγησης για τη σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών και πιθανώς και για περαιτέρω θέματα (δεν θα επεκταθώ, εδώ, και στη “ διαδικασία επιλογής” των μελών της ενδεκαμελούς επιτροπής.
Πολλαπλές εξουσίες
Δημοσίευση σχολίου