Ο Κώστας Ελευθερίου είναι 25 ετών, ο Βασίλης Σαμόλης και ο Βασίλης Ράππος μόλις 22 ετών. Κατασκεύασαν μέσα σε μία εβδομάδα μία εξαιρετικά δημοφιλή- όπως αποδείχθηκε- εφαρμογή για το διάσημο τηλέφωνο της Αpple, το iSteam, το οποίο «θολώνει» την οθόνη όπως συμβαίνει στον καθρέφτη ενός μπάνιου από τους υδρατμούς.
Oι πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τις 100.000 παγκοσμίως και σε περίπου τρεις μήνες η ιδέα τους είχε αποφέρει περισσότερα από 100.000 δολάρια. «Ο Κώστας και εγώ ήμασταν χρήστες του iΡhone από την αρχή και μας είχε εντυπωσιάσει. Όταν ξεκίνησε το κατάστημα της Αpple, to ΑppStore τον Ιούλιο του 2008, έπειτα από έναν μήνα “βγήκαν” οι πρώτες ιστορίες ανθρώπων που με μια καλή ιδέα πέτυχαν. Αυτό μας ενθάρρυνε πολύ. Είδαμε ότι πρόκειται για μια ελκυστική αγορά, καινούργια, με τρομερή δυναμική.
Χρειαζόσουν...μηδαμινό αρχικό κεφάλαιο. Και το σημαντικότερο: η επιτυχία σήμαινε αυτομάτως και κέρδη», λέει στα «ΝΕΑ» ο Βασίλης Σαμόλης.. Οι τρεις φίλοι ίδρυσαν μόλις σε 24 ώρες εκείνη την περίοδο στο Λονδίνο μια εταιρεία, την GreatΑpps Ltd, με αρχικό κεφάλαιο 132 ευρώ. Βέβαια στις «διαπραγματεύσεις» τους με την Αpple αντιμετώπισαν προβλήματα. «Το κυριότερο ήταν ότι ήμασταν Έλληνες. Καθώς εκείνη τη χρονική στιγμή δεν είχε προβλέψει το ενδεχόμενο να μπουν στην αγορά αυτήν Έλληνες προγραμματιστές. Τη λύση έδωσε ο Κώστας, που είχε ζήσει στο Λονδίνο και χρησιμοποίησε τα αγγλικά του στοιχεία», σημειώνει ο Βασίλης.
Η πρώτη απόπειρα
Η πρώτη εφαρμογή που έφτιαξαν- τον Νοέμβριο του 2008- και διένειμαν δωρεάν μέσω του ΑppStore ήταν ένα απλό παιχνίδι, το Comet Βuster, το οποίο μέχρι τώρα έχουν «κατεβάσει» για το αγαπημένο τους γκάτζετ πάνω από 250.000 χρήστες. Η δεύτερη απόπειρα, το παιχνίδι «GoSanta», προσφερόταν από τις περασμένες γιορτές έναντι του ελαχίστου αντιτίμου που επιβάλλει η Αpple, δηλαδή 99 σεντς. Όμως δεν πήγε τόσο καλά, αφού προσείλκυσε γύρω στους 1.000 αγοραστές.
Δεν απογοητεύτηκαν. «Η αποτυχία του “GoSanta” μας έδωσε να καταλάβουμε ότι είχαμε πάρει λάθος δρόμο. Στον χώρο των παιχνιδιών είχαν ήδη επικρατήσει οι “Μεγάλοι Παίκτες”. Μία εβδομάδα μετά, καταλήξαμε σε 200 ιδέες, τις οποίες βαθμολογήσαμε με μία σειρά κριτηρίων- χρόνος ανάπτυξης, πιθανότητες επιτυχίας, μοναδικότητα. “Νικητής” βγήκε το iSteam! Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για να αποφασίσουμε- το οποίο θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε- ήταν η ανάπτυξη μιας εφαρμογής που θα θέλεις να δείξεις στον φίλο σου, να διαφημίζεται δηλαδή από μόνη της!», σημειώνει ο Βασίλης. «Αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε τη μόνη ανεκμετάλλευτη- αν μπορώ να το πω έτσι- δυνατότητα του iΡhone: το μικρόφωνο! Θέλαμε λοιπόν να φτιάξουμε κάτι που θα φυσάς και θα γίνεται κάτι στο κινητό. Μάλιστα στην αρχή σκεφτόμασταν να φτιάξουμε έναν εικονικό ανεμόμυλο. Ύστερα από αρκετή σκέψη, μου ήρθε η ιδέα του θολωμένου καθρέφτη έπειτα από ένα καυτό μπάνιο!», αναφέρει ο Κώστας Ελευθερίου.
Οι αντιδράσεις
Οικογένεια και φίλοι αντιδρούν στην επιτυχία τους, σύμφωνα με τον Κώστα, «με ενθουσιασμό και περιέργεια. Αρχικά βέβαια υπήρχαν αρκετές πιέσεις για να βρούμε μία “κανονική” δουλειά αντί να “παίζουμε”». Οι ίδιοι πάντως δηλώνουν προσγειωμένοι. Όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζει ο Βασίλης, «τα success stories τα φτιάχνουν τα ΜΜΕ, εμείς απλά κάνουμε τη δουλειά μας».
Ο Κώστας και οι Βασίληδες έχουν δώσει μιαν απάντηση σε όσους χαρακτηρίζουν τη γενιά τους ράθυμη. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο μεγαλύτερος της παρέας, «η γενιά μας είναι παρεξηγημένη. Εν μέρει είναι λογική η προκατάληψη απέναντί μας. Γιατί κανένας νέος, όσο ευφυής και αν είναι, δεν θα αποπειραθεί να κάνει δικό του επιχειρηματικό εγχείρημα στην Ελλάδα. Σκεφτείτε τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει: γραφειοκρατία, διαφθορά, προκατάληψη. Αν είχαμε αποφασίσει τη σύσταση εταιρείας στην Ελλάδα... ακόμα θα περιμέναμε».
Καρολίνα Παπακώστα στα ΝΕΑ
Καλώς ήρθατε
3 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
Ωραία και ενθαρρυντική ιστορία
Μπράβο στα παιδια
Πραγματικα ενα μεγαλο μπραβο στα παιδια.
Η ΕΛΛΑΔΑ το μονο που ξερει να κανει ειναι να γα...ει τα παιδια της.
Δημοσίευση σχολίου