Καλώς ήρθατε

Το σπουδαιογελοίον της Ευρω-debate

freefotos.gr

Καλό μήνα, σύντροφοι στην ταλαιπωρία! Σωτήριος μήνας ο Ιούνης του 2009, δεν παίζεται! Για όσους δεν ευτυχήσατε να παρακολουθήσετε την τηλεμαχία των κομματικών αρχηγών – ‘debate’ το λένε, για να μην καταλαβαίνουν οι πολλοί περί τίνος πρόκειται - η στιχομυθία του Μπόμπου με τη μαμά του θα σας διευκολύνει στις αποφάσεις σας στις 7 του Ιούνη.

- Μαμά, γιατί τον... είπες τον Ιούνη “σωτήριο μήνα”;

- Ευχαριστώ για την ερώτηση παιδί μου! Στις 7 Ιουνίου ο δημοκρατικός ελληνικός λαός θα προσέλθει στις κάλπες για να ψηφίσει ποιους εκλεκτούς θα στείλει στο Στρασβούργο. Μεγάλο το διακύβευμα της κάλπης, παιδί μου!

- Τι θα κάνουν στο Στρασβούργο μαμά;

- Μην κάνεις αφελείς ερωτήσεις, βρε Μπόμπο! Πενταετή χρυσοπληρωμένο ευρωτουρισμό θα κάνουν οι άνθρωποι. Δε μάθατε στο σχολείο για την Ευρωβουλή;

- Τι να προλάβουν να μας πουν αφού το μισό χρόνο έχουμε κατάληψη;

- Άκου για να μαθαίνεις παιδί μου: στο Στρασβούργο είναι η έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

- Α, ναι; Κι εγώ γιατί νόμιζα ότι η έδρα είναι στις Βρυξέλλες;

- Είναι και οι Βρυξέλλες. Πάνε κι εκεί για τουρισμό, όπως πάνε και στο Λουξεμβούργο, για να μην πλήττουν. Κατάλαβες; Ρίξε μια ματιά για να ξεστραβωθείς. Αυτά τα πράγματα είναι σημαντικά για το μέλλον σου και πρέπει να τα ξέρεις. Εκτός από τουρισμό, θα τους περισσέψουν και μπόλικα ευρώ για να φτιαχτούν. Δεν είδες ο Αλαβάνος τι περιουσία έκανε από τις επί εικοσαετία ευρωβουλευτικές αποζημιώσεις; Οι κακές γλώσσες τον φέρνουν ως έναν από τους πλουσιότερους Έλληνες Βουλευτές. Για διάβασε να δεις για τι ποσά μιλάμε και τι κομπίνες γίνονται. Γι’ αυτό όταν ανακοινώθηκαν τα ευρωψηφοδέλτια εκείνοι που μπήκαν σε εκλόγιμες θέσεις κατουρήθηκαν, με το συμπάθιο, από την χαρά τους.

- Δεν ξέρω αν κατουρήθηκαν, αλλά εγώ όσους είδα στην τηλεόραση γέλαγαν και τ’ αυτιά τους με τη σωτήρια είδηση. Εκείνη η κυρία του ΠΑΣΟΚ, πώς τη λένε, που μπήκε δεύτερη στο ευρωψηφοδέλτιο, έλαμπε από τη χαρά της. Ποτέ δεν την είχα δει πιο όμορφη!

- Κι εγώ να ήμουνα, θα ομόρφαινα με μια τέτοια είδηση, κι ας τάχω τα χρονάκια μου…

- Κι αφού τους στέλνουμε εκεί για τουρισμό, μαμά, τότε τι νόημα είχε το debate που με καθήλωσες ανήμερα της Αναλήψεως για να παρακολουθήσω;

- Σου είπα, το διακύβευμα είναι μεγάλο. Έπρεπε να κατατοπιστούμε ποιοι θα πρέπει με την ψήφο μας ν’ αναληφθούν στους ουρανούς του Στρασβούργου για να περάσουν τη χρυσή πενταετία τους. Γι’ αυτό και διάλεξαν την ημέρα της Αναλήψεως για το debate. Κατάλαβες;

- Μόλις τώρα αρχίζω να πιάνω το νόημα. Και τώρα καταλαβαίνω ότι η 7η του Ιούνη - ημέρα της Πεντηκοστής - διαλέχτηκε για να στηθούν οι κάλπες ώστε να έχουν οι Έλληνες ψηφοφόροι την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος ως προς τον ποιον σούπερ τυχερό θα σταυρώσουν ώστε στη συνέχεια ν’ αναστηθεί σε μια ζωή χλιδάτη και πριγκηπική. Σωστά είπες ότι το διακύβευμα της κάλπης είναι μεγάλο…

- Ακριβώς. Το ’πιασες επιτέλους το θέμα, και γι’ άλλη μια φορά με κάνεις υπερήφανη που είμαι μητέρα σου.

- Και καλά, αφού η υπόθεση των ευρωεκλογών είναι σκέτη ξεφτίλα, τότε γιατί με καθήλωσες να παρακολουθήσω κι εγώ το τηλεοπτικό debate;

- Να σου πω την αλήθεια παιδί μου, μέχρι που άκουσα το debate της περασμένης Παρασκευής, είχα κι εγώ τις αμφιβολίες μου. Νόμιζα πως πάνε στην Ευρωβουλή για να κάνουν κάποια σοβαρή δουλειά υποστηρίζοντας τα συμφέροντα της χώρας μας. Όμως, όταν διαπίστωσα ότι όλες οι στημένες ερωτήσεις περιστρέφονταν στη γνωστή εσωτερική αλληλοφαγωμάρα, αλληλομηδενισμό, και παραλογισμό, λες και στις 7 του Ιούνη ψηφίζουμε το νέο Πρωθυπουργό και τη νέα κυβέρνηση της χώρας, άλλαξα γνώμη. Κατάλαβα ότι οι Ευρωβουλευτές δεν έχουν κάποια εθνική αποστολή στο Στρασβούργο αλλά είναι απλοί τουρίστες.

- Τώρα που μου το εξήγησες, συμφωνώ μαζί σου, μαμά. Δεν άκουσα κανένα δημοσιογράφο να ερωτά τους αρχηγούς ποια θέματα που καίνε την Ελλάδα θα υποστηρίξουν στις Βρυξέλλες. Απεναντίας, όλες οι ερωτήσεις περιστρέφονταν στα σκάνδαλα, στα ελλείμματα, στους μετανάστες, στη φορολογία, στα επιδόματα, και άλλα εσωτερικά μας βάσανα που θα αφορούσαν μια συζήτηση για εθνικές εκλογές.

- Γι’ αυτό κι εγώ κατέληξα ότι στις 7 του Ιούνη ψηφίζουμε για τους ευρωτουρίστες της επόμενης πενταετίας. Έχω άδικο; Πες μου κι συ, βρε Μπόμπο μου, διότι ώρες-ώρες βγαίνω από τα ρούχα μου.

- Δίκιο, έχεις μαμά, σε καταλαβαίνω… Όμως σε παρακαλώ μη βγαίνεις από τα ρούχα σου διότι θα σε παρεξηγήσουν για οικολόγο. Δε θέλω στην οικογένεια τέτοια ρετσινιά. Δεν είδες το γράφουν οι bloggers για τον Τρεμόπουλο; Πω, πω, πω! Μ' έπιασε τρεμούλα!

- Καλά, θα προσέξω να μη βγω. Πες μου όμως τώρα πώς σου φάνηκαν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων; Τις βρήκες εύστοχες;

- Χα, χα, χα!

- Τι χα, χα, χα, χάχας είσαι; Πες μου συγκεκριμένα πράγματα.

- Εντάξει, ντε! Μη σπρώχνεις! Λοιπόν, ποιος είχε πει ότι οι μεγαλοδημοσιογράφοι είναι τα πρώτα μυαλά;

- Πάντως όχι εγώ παιδί μου. Κάπου αλλού θα το άκουσες. Πρόκειται μάλιστα για βλασφημία.

- Γέλασα, μαμά, με την πρώτη άσχετη όσο και αφελή ερώτηση του Σρόιτερ: «Θα ήθελα να σας ρωτήσω λοιπόν ευθέως: πόσα λάθη επιτρέπεται τελικά να κάνει ένας πρωθυπουργός. Δικαιούστε πλέον άλλα λάθη;»

- Κι εγώ απόρησα με την ερώτηση αυτή. Λες κι επρόκειτο για εθνικές εκλογές και ο Καραμανλής διεκδικούσε πάλι την Πρωθυπουργία!

- Αλλά και στην ουσία του, μαμά, το ερώτημα είναι βλακώδες και αόριστο. Εκτός κι αν το Σύνταγμα ορίζει σαφώς ότι ο κάθε πρωθυπουργός δικαιούται να κάνει πέντε λάθη, ή επτά, ή δέκα… Μήπως γράφει κάτι τέτοιο και δεν μου το έχεις πει;

- Μπόμπο! Σταμάτα τις βλακείες! Στις Δημοκρατίες τα λάθη που επιτρέπεται να κάνει ένας πρωθυπουργός είναι αναρίθμητα. Άλλωστε ο λαός μας είναι μεγαλόψυχος κι έχει αδύνατη μνήμη! Επιπλέον, δεν ψηφίζει με την κρίση και λογική αλλά με την εμπάθεια. Τα έχουμε ξαναπεί αυτά, μην τα επαναλαμβάνω. Πες μου τι άλλο σου έκανε εντύπωση;

- Ένα άλλο που μου έκανε εντύπωση ήταν ερώτημα επίσης του Σρόιτερ για την πρόσληψη μεταναστών με ελληνική ή ευρωπαϊκή υπηκοότητα στην Αστυνομία! Κοίταξε να δεις τι τον απασχολεί τον άνθρωπο! «Εξηγήστε μου κ. Πρόεδρε, γιατί ένας μετανάστης με υπηκοότητα είναι τόσο φοβερό να γίνει αστυνομικός;», ρώτησε ο Σρόιτερ τον Καρατζαφέρη. Τι λες κι εσύ μαμά;

- Τι να πω παιδάκι μου, η ερώτηση είναι για κλάματα. Ο ερωτών βρίσκεται εκτός τόπου, χρόνου και λογικής… Λες και δεν υπάρχουν Έλληνες άνεργοι να τους κάνουν αστυνομικούς…

- Μην κλαις μαμά, θα σε πουν ρατσίστρια! Ο Σρόιτερ είπε πως αν ο Αστυνομικός ήταν Μουσουλμάνος, «δεν θα έκανε την ανοησία να σκίσει το κοράνι ή τις προσευχές πριν λίγες μέρες στο κέντρο της Αθήνας.»

- Κι εγώ σου λέω, αν ο Αστυνομικός ήταν Μουσουλμάνος αποκλείεται να έκανε την ανοησία να σκίσει καποιανού τη Βίβλο, ή να σπάσει καμιά εικόνα της Παναγίας; Δηλαδή ο Μουσουλμάνος το θρήσκευμα μετανάστης είναι υπεράνω ανοησιών και μισαλλοδοξίας, και πρέπει να του εμπιστευθούμε την τάξη και την ασφάλεια της χώρας που οι Έλληνες αστυνομικοί δε μπορούν να μας εξασφαλίσουν λόγω ανικανότητας; Αυτό είναι το διακύβευμα των Ευρωεκλογών; Ή μήπως θα προσλάβουμε μετανάστες αστυνομικούς για να προσέχουν μόνο τους μετανάστες, ενώ οι Έλληνες αστυνομικοί θα προσέχουν μόνο τους Έλληνες;

- Πάντως, εγώ έχω μια υποψία ότι αν προσλαμβάνονταν μετανάστες αστυνομικοί κανένας Έλληνας δημοσιογράφος δε θα τους αποκαλούσε ποτέ «μπάτσους, γουρούνια, δολοφόνους», και θα έχαιραν άκρας εκτίμησης μεταξύ των μισελλήνων δημοσιογράφων, ό,τι και να έκαναν. Κι ούτε θα υπήρχε ποτέ κουκουλοφόρος αναρχικός να τους επιτεθεί με πέτρες και μολότοφ.

- Η υποψία σου είναι βεβαιότητα για μένα, Μπόμπο μου.

- Και τώρα που το θυμήθηκα, μαμά, άκουσες ποτέ κανένα μεγαλοδημοσιογράφο να διαμαρτυρηθεί όταν οι χούλιγκαν βεβηλώνουν εικόνες και ναούς;

- Όχι μόνο δε διαμαρτύρονται αλλά βρίσκουν πάντα δικαιολογίες για τέτοιες ιεροσυλίες εναντίον της Ορθοδοξίας.

- Πού θα πάει αυτή η κατάσταση μαμά; Φαίνεται πως πάμε για διάλυση.

- Λάθος, παιδί μου. Δεν πάμε για διάλυση. Όπως το διατύπωσε προχθές μια γνωστή μου, διαλυθήκαμε ήδη. Και γι’ αυτό το τραγικό αποτέλεσμα δούλεψαν φιλότιμα πρώτα οι ίδιοι οι Έλληνες-ανθέλληνες και κατόπιν τα ξένα κοράκια. Είδαν το πτώμα-Ελλάδα κι επέπεσαν να το καταβροχθίσουν. Διότι, όπως λέει και η Βίβλος, όπου το πτώμα εκεί και οι αετοί.

- Αμ, ο Ευαγγελάτος, μαμά; Είδες ερώτηση που έκανε;

- Για θύμισέ μου, Μπόμπο. Ίσως δεν την πρόσεξα.

- Είπε: «Αν ένας Έλληνας πολίτης μαθητής, μουσουλμάνος στο θρήσκευμα θα πρέπει να διδάσκεται, ζητώ την απάντησή σας, στο σχολείο τη θρησκεία που αυτός ασπάζεται και να κάνει κάθε πρωί την προσευχή που αυτός θα θέλει να κάνει. Αν θα πρέπει τα ελληνικά σχολεία να διδάσκουν στα θρησκευτικά μόνο το χριστιανισμό ή και τις άλλες θρησκείες των μαθητών που φοιτούν σε αυτά.»

- Βρε καψούρα που την έχουν με τους μετανάστες! Βρε τι φιλευσπλαχνία είναι τούτη; Ενώ στην πράξη έχει καταργηθεί σε πολλά σχολεία η πρωινή προσευχή, και γι’ αυτό κανείς δε διαμαρτυρήθηκε, ενώ πολλοί ζητούν ν’ απαγορευτεί η προσευχή και δια νόμου, ο κ. Ευαγγελάτος ευαγγελίζεται και προσευχή των Μουσουλμάνων. Κι ενώ το μάθημα των θρησκευτικών γίνεται προαιρετικό, ο κ. Ευαγγελάτος ευαγγελίζεται τη διδασκαλία του Ισλάμ στα σχολεία! Και γιατί όχι και του Βουδισμού, και του Ινδουισμού, και του αθεϊσμού και του κάθε ‘ισμού’, έστω κι αν υπάρχει κι ένας μαθητής που να τον ασπάζεται; Βρε κοίτα να δεις ποια ζωτικά προβλήματα συζητήθηκαν στο debate! Άντε τώρα να επανδρωθούν όλα τα σχολεία της χώρας με θεολόγους της κάθε θρησκείας κάτω από τον ήλιο! Γι’ αυτό επιμένω ότι οι μεγαλοδημοσιογράφοι είναι τα πρώτα μυαλά. Δηλαδή τα πρώτα αν μετράμε από την ανάποδη, για να μη γίνει καμιά παρεξήγηση.

- Μαμά, το ξέρεις ότι οι καλοί Μουσουλμάνοι προσεύχονται 5 φορές την ημέρα, και ακολουθούν συγκεκριμένο τελετουργικό στις προσευχές τους; Θα μπορούσε όλο αυτό το τελετουργικό να εφαρμοστεί στα σχολεία;

- Δε νομίζω, παιδάκι μου.

- Θέλουν λέει και δικό τους νεκροταφείο. Εσύ τι λες;

- Δεν έχω αντίρρηση, να τους το φτιάξουμε. Εδώ, όμως, δεν έχουν γίνει ακόμη κρεματόρια για την καύση όσων νεκρών το επιθυμούσαν, και ούτε υπάρχει αρκετός χώρος στην Αθήνα για να θάβονται οι Έλληνες, και γι’ αυτό τους ξεθάβουν κάθε τρία χρόνια, πράγμα που απαγορεύεται στο Ισλάμ. Δηλαδή τώρα που οι Μουσουλμάνοι θάβονται στα χριστιανικά νεκροταφεία τι παθαίνουν; Μολύνονται οι νεκροί από τους γκιαούρηδες (άπιστους), όπως υβριστικά αποκαλούν τους Χριστιανούς οι Μουσουλμάνοι τουρκικής προέλευσης και όχι μόνο; Αυτό δεν είναι ρατσισμός και μισαλλοδοξία εναντίον της χώρας που τους φιλοξενεί; Δεν έχεις ακούσει τη λαϊκή παροιμία που λέει: «Όχι όπως τα ήξερες, νύφη, αλλά όπως τα βρήκες»!

- Μαμά, φοβάμαι για το τι θα μας ξημερώσει. Άκουσα Μουσουλμάνο να λέει ότι το να σκίσει κάποιος το κοράνι είναι ασυγχώρητο αμάρτημα και ότι δικαιολογεί οποιαδήποτε αντίδραση, εξέγερση και καταστροφές, σαν εκείνες που έγιναν τις προάλλες στην Αθήνα και δεν τις στηλίτευσε κανένας δημοσιογράφος. Απεναντίας τις δικαιολόγησαν.

- Μπόμπο μου, σκέπτεσαι πολύ και καταλαβαίνεις πολλά, κι αυτό σου κλέβει τη χαρά και την παιδική ξεγνοιασιά. Όντως είναι επικίνδυνο πράγμα ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός. Ευθύνεται για ποτάμια αίματος κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Προσπάθησε, όμως, όσο μπορείς να ηρεμήσεις. Είμαστε ακόμη ζωντανοί στη σκηνή, κι αυτό μετράει πάνω απ’ όλα. Άντλησε δύναμη και φώτιση από μέσα σου, και μη δώσεις τόπο σε φανατισμό και μισαλλοδοξία. Να λες πάντα την αντικειμενική αλήθεια με θάρρος και να μη χάσεις ποτέ την επαφή με την κοινή λογική. Τίποτα περισσότερο δε μπορείς να κάνεις. Τα πράγματα έχουν δρομολογηθεί “άνωθεν” με τη συνδρομή των σύγχρονων γενίτσαρων και εφιαλτών.

- Μαμά, τι θα ψηφίσεις στις 7 Ιουνίου;

- Τι θα ψηφίσω; Δε σου είπα να μην κάνεις ανόητες ερωτήσεις;

- ΚΑΤΑΛΑΒΑ… Χα, χα, χα! Σε ποια παραλία θα με πας, μαμά;

- Όπου και να σε πάω την ίδια βρωμιά θ’ απολαύσεις παιδάκι μου…

- Θα μιλάει κανένας Ελληνικά εκεί που θα πάμε;

- Αυτό δε μπορώ να στο εγγυηθώ, Μπόμπο. Γιατί, θα σου λείψει το “μ@@@@ας”; Εσύ δε μου έχεις πει ότι βαρέθηκες ν’ ακούς τα ελληνόπουλα ν’ αποκαλούν το ένα το άλλο “μ@@@@α”;

- Μαμά, πότε πέφτει του αγίου Μα@@@α; Μεγάλη θα είναι η χάρη του, αφού τ’ όνομά του είναι τόσο δημοφιλές.

- Παιδί μου, ο άγιος Μα@@@ας γιορτάζει κάθε μέρα. Μη σου κάνει εντύπωση αυτό. Εκείνο που πρέπει να φοβάσαι είναι μήπως όταν μεγαλώσεις η χώρα σου δε θα ονομάζεται Ελλάδα, ούτε καν Γιουνανιστάν, όπως την αποκαλούν οι Τούρκοι, αλλά θα ονομάζεται επισήμως Μα@@κιστάν. Θα είναι άδικη η ονομασία;

- Μαμά, από τι προκαλείται η μαλάκυνση εγκεφάλου ενός λαού;

- Μα, από την πολλή μα@@@ία, προφανώς.

Να με συμπαθάτε αναγνώστες για το λεξιλόγιο. Τι να κάνω, χάλασα κι εγώ… Όμως, αν κάποιων γέλασε έστω λίγο το χειλάκι με αυτά που διάβασε, θα νιώθω δικαιωμένη. Κι όπως τελειώνω, μου ’ρθε στο στόμα το τραγουδάκι: «Να λες, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας...»
από Μαρια Σεφερου

0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:

Related Posts with Thumbnails