Καλώς ήρθατε

Τα μπολσόϊ

Καθόμουν και τις κοίταζα χτες τη νύχτα.
Παρέα με τους άντρες τους, κάτι παλληκάρια σαν τα κρύα τα νερά, που τις κοίταζαν μέσα στα μάτια, κι εκείνες χαχαχα και χουχουχου.
Θα μου πεις, καλά, και τι έγινε;
Ως εδώ τίποτε. Μετά έγινε.

Πιάνει ο Λέων με το μπουζούκι μια βαριά ζεμπεκιά, και πετάγονται οι έτσι στην πίστα, και οι τρεις, αφήνοντας τους άντρες στο τραπέζι. Και δώστου κουνήματα η χορευταρού τον πισινό της, και δώστου χαχαχά και χουχουχού την ώρα που χόρευε, και δώστου σπάσιμο στη μέση λες και χόρευε μπαλέτο ανάκατο με τσιφτετέλι... μα κάτι μαλ... Συγχύστηκα.

Λέων, κόφτω και βάλε τσιφτετέλι, γύρισα και είπα στον μπουζουξή.
Με κοίταξε απορημένα..
-Γιατί ρε Ράμμο; αφού χορεύουν..
-Γιατί δεν μπορώ τα καραγκιοζιλίκια ρε Λέων, δεν είναι χορός αυτό, γύρνα το..
Μόλις άλλαξε ο... ρυθμός σε τσιφτετέλι, στραβομουτσούνιασαν, και κατέβηκαν από την πίστα επιδεικτικά, λες και εγώ θα τα έβαφα μαύρα.
Όταν τελείωσα, ήρθε εκείνη που χόρευε, να μου κάνει παρατήρηση..
-Όταν χορεύω εγώ άλλη φορά Νίκο, δεν θα το αλλάζεις, να περιμένεις να κατέβω.
Έ, ρε και με πιάνουν οι τριβόλοι μου, λίγο ήθελα άλλωστε..
-Πρώτον, όταν ανεβαίνεις, ξεχνάς να κατέβεις. Και επειδή από ζεϊμπέκικο έχεις μεσάνυχτα, μην χορεύεις έναν χορό που δεν τον κατέχεις, εξευτελίζοντας και τον χορό, και εσένα, και αυτόν που σε συνοδεύει. Δε λέει, άκου με τι σου λέω.
-Δεν το κατάλαβα αυτό; και γιατί παρακαλώ;
-Γιατί ο χορός αυτός, χορεύεται από κάποιον που "πονάει", δεν είναι χορός για χαζογελάκια, μα χορός σοβαρός. Άμα δεν πονάς μέσα σου, δεν τον χορεύεις ποτέ σωστά, και ξευτελίζεσαι εξευτελίζοντας και τον χορό τον ίδιο. Άσε να τον χορέψει κανένας άντρας.

-Εγώ ξέρω γυναίκες που χορεύουν καλύτερα κι από άντρες..
-Κι εγώ ξέρω άντρες που χορεύουν καλύτερο τσιφτετέλι από γυναίκες, μα δεν σημαίνει κιόλας, πως μου αρέσει να βλέπω άντρα να λυγάει τη μέση σαν γυναίκα και να χορεύει όλο χάρη και θηλυκότητα.
Άλλο, τι μπορεί να κάνει, κι άλλο αν πρέπει να το κάνει.
Στο ζεϊμπέκικο επίσης, δεν χαζογελάνε, δεν χορεύουν μπαλέτο, δεν σηκώνουν τα πόδια σε στυλ Γιωργάκη, δεν κάνουν γελοίες φιγούρες σαν Μπρούς-Λήδες, ούτε τούμπες. Και δεν έχει σχέση με τσάμικο, με τσίρκο, η με ασκήσεις εδάφους.
Και πάνω απ' όλα, το ζεϊμπέκικο δεν είναι για φλούφληδες που την είδαν μάγκες, ούτε για γυναίκες.
Και γυναίκα ντυμένη .."μάγκας", είναι αποκρουστικό και σαν θέαμα.
Ή γυναίκα είναι, ή θηλυκό, η τίποτε.

Πείτε μου με ειλικρίνεια, είμαι πολύ λάθος;
από nikos63

1 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:

Stathis είπε...

Πάρα πολύ σωστός και επίκαιρος!
Το ζεϊμπέκικο είναι αντρικός χορός με μερικές εξαιρέσεις για τις κυρίες που τον ξέρουν καλά και δεν τον γελοιοποιούν.

Related Posts with Thumbnails