Καλώς ήρθατε

Ο δεκάλογος του Web banking

Δέκα λόγοι για να μην χρησιμοποιήσει κάποιος web banking;
Μήπως δεν υπάρχουν;

Εδώ και χρόνια πολύς κόσμος σε όλο τον κόσμο πραγματοποιεί τις τραπεζικές τους εργασίες και συναλλαγές μέσω web banking. Ακόμα και στην Ελλάδα, αλλά δεν είναι η πλειοψηφία. Δυσκολεύομαι να κατανοήσω γιατί πρέπει κάνεις να στηθεί στην “ουρά για ταμείο”. Προκαλώντας τον ίδιο μου τον εαυτό θα ήθελα να μάθω τους λόγους για να μην χρησιμοποιήσω το web banking. Και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος; Με ερωταποκρίσεις, στις οποίες μπορείτε κάλλιστα να συμμετάσχετε και εσείς...

Ας αρχίσω λοιπόν με το πρώτο ερώτημα:

1. Μήπως δεν είναι ασφαλές; Μήπως κινδυνεύω σε κάθε μου κίνηση; Αν προσέχω και δεν κοινοποιώ τους κωδικούς μου και τηρώ τις προδιαγραφές που μου δίνει η Τράπεζα, δεν έχω κανένα λόγο να είμαι ανασφαλής. Τα πιστοποιούν αυτό και τα αλλεπάλληλα επίπεδα κωδικών με τα οποία με τροφοδοτεί η Τράπεζα.

2. Με ενημερώνει κανείς για τις συναλλαγές; Έχω εικόνα; Οι ενημερώσεις ή «ελληνιστί» alerts με ενημερώνουν όποτε και όπου επιλέξω (e-mail, sms) για τα όσα διαδραματίζονται στο λογαριασμό μου...

3. Μα δεν έχω χρόνο για να το μάθω. Κι όμως... ο χρόνος που θα δαπανήσω για να το μάθω θα μου επιστραφεί και με το παραπάνω. Απλά σκεφτείτε τον εαυτό σας να περιμένει στις ουρές και να τρέχει στις τράπεζες και στα ταχυδρομεία. Πάντως αυτό που λένε “χρόνος για να το μάθω”, είναι κάπως αστείο. Δεν χρειάζεται παρά μόνο μερικά λεπτά –άντε 10-15. Είναι αλήθεια ότι σχεδόν όλα τα web banking συστήματα των Ελληνικών Τραπεζών είναι πολύ (ελληνιστή)... user friendly –δηλαδή πανεύκολα στη χρήση τους.

4. Είναι ακριβό; Οι τιμές σύνδεσης στο Internet έχουν σημειώσει δραματική πτώση. Όσον αφορά το κόστος ενεργοποίησης από την πλευρά των τραπεζών... Ανύπαρκτο!. Άσε δε που οι χρεώσεις μέσο internet είναι μηδαμινές σε σχέση με αν γίνονται μπροστά σε Teller, εγώ συχνά πληρώνω έναν προμηθευτή μου στο εξωτερικό με λογαριασμό SWIFT και χρεώνομαι λιγότερο απο 1€, ενώ σε μια μικρή αλλά πολύ ανερχόμενη τράπεζα -πέρσι που δεν είχε e-banking - πλήρωνα σχεδόν 30€.

5. Είναι αργό; Τώρα που το γρήγορο Internet είναι γεγονός, «σπεύδε βραδέως και web banking» μάλλον σαν σχήμα οξύμωρο μοιάζει.

6. Που να μπλέκεις τώρα με περίπλοκες εφαρμογές; Και όμως, το περιβάλλον είναι φιλικό, εύχρηστο και κατανοητό. Άλλωστε όλες σχεδόν οι τράπεζες είναι εφοδιασμένες με πλήρως λειτουργικά demos που σε βάζουν άμεσα και αβίαστα στο παιχνίδι. Το δε τηλεφωνικό help είναι συνήθως εμφανές παντού.
7. Και αν βάλω και εταιρικό web banking θα πρέπει να τα κάνω όλα μόνος μου; Όχι βέβαια. Γιατί υπάρχουν οι βοηθοί, (δηλαδή διάφορα επίπεδα χρήσης). Μπορούν να συγκεντρώσουν... να προετοιμάσουν και απλά να δώσουν την εντολή εκτέλεσης... Εγώ; Ε, ας εγκρίνω καλού κακού!
8. ΙΚΑ και ΕΦΟΡΙΑ που δεν θέλω να τους βλέπω; Και κινητή τηλεφωνία που δεν θέλω να τους ακούω... Ε τότε με δυο, τρία κλικ ξεμπέρδεψες...
9. Μεταχρονολογημένες επιταγές εκδίδει το Internet; Μέχρι εδώ δεν φτάνει η χάρη του. Μάλλον θα πρέπει να ακολουθήσει κάνεις κάποια (πιο παραδοσιακή) εναλλακτική προσέγγιση, περισσότερο manual... Ίσως όμως αυτή η ανάγκη της αγοράς να μπορούσε να γεννήσει ένα νέο είδος τραπεζικού προϊόντος το Μ.Ι.Π. (δηλαδή: Μεταχρονολογημένη Ιντερνετικη Πληρωμή!), αφήστε που θα το κύρος του web θα έδινε μια αίγλη μεγαλύτερη από μια κακομοίρη τσαλακωμένη 7μηνη επιταγή.
10. Και η προσωπική επαφή; Εγώ πιστεύω ότι το e-banking όχι μόνο δεν καταργεί της διαπροσωπικές επαφές αλλά αντιθέτως της αυξάνει και θα σας εξηγήσω... εάν βγάλεις τη δουλειά σκαρτούρα (τύπωσε εξτρέ, δες αυτός πλήρωσε, ετοίμασε μισθοδοσία κτλ) και αφιερώσεις το λίγο χρόνο που είσαι στο υποκατάστημα μπορεί να γίνουν πιο ουσιαστικά πράγματα, να σου “μιλήσει” ο Τραπεζικός Υπάλληλος για ένα νέο τους προϊόν αλλά και εσύ αντίστοιχα να τους “πουλήσεις” τον εαυτό σου / την εταιρία σου – ώστε έτσι σε μια τυχόν δύσκολη στιγμή να σε δουν με περισσότερη εμπιστοσύνη...

Και μετά από αυτό το Top-10 ερωτήσεων και απαντήσεων θα μου πείτε... καλά αφού και εσύ επικροτείς το web banking προς τι η... αρχική άρνηση; Είπα να ακούσω τους συνεργάτες μου και να μπω «αρνητικά» καθώς εδώ στην Ελλάδα μας ελκύει η άρνηση... Χρησιμοποίησα βέβαια, αν προσέξατε, δύο αρνήσεις, οι οποίες οδηγούν σε μια κατάφαση... Αυτό, προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης και πιστοποίηση της ολόθερμης υποστήριξης μου στο web banking...
Του Philip Uhrskov Nielsen διευθύνων σύμβουλου της Creative Marketing AE στο capital

0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:

Related Posts with Thumbnails