Στο άρθρο σας με τον τίτλο «Καθηλωμένοι σε μηδενική βάση», που δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή στις 8 Φεβρουαρίου 2009, εκθέσατε για μια ακόμη φορά κάποιες ολοκληρωτικές πολιτικές ιδέες που έχετε σχετικά με τη λειτουργία της Δημοκρατίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι απόψεις σας, κύριε Γιανναρά, με βρίσκουν αντίθετη, και νιώθω χρέος μου να σχολιάσω μερικές από τις πιο ακραίες θέσεις που διατυπώσατε στο συγκεκριμένο άρθρο, τις οποίες και θα παραθέσω στη συνέχεια με κόκκινο:
«Ας απαντούσε έστω σε μία και μόνη ερώτηση ο σημερινός (ένας ακόμα μοιραίος για τον τόπο) πρωθυπουργός: Για ποιον σκοπό πιστεύει ότι εκλέγεται μια κυβέρνηση; Για να κυβερνήσει τη χώρα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα που προεκλογικά έχει εξαγγείλει και η πλειοψηφία των πολιτών προέκρινε; ΄Η για να αποδυθεί σε “διαλόγους” κολακεύοντας οργανωμένα συμφέροντα, μήπως και αυτά της επιτρέψουν περιορισμένης ευθύνης διαχείριση των κοινών;»
Ώστε, λοιπόν, είστε... κατά των διαλόγων, κύριε Γιανναρά! Εμμέσως πλην σαφώς, μας λέτε ότι κάθε Κυβέρνηση, από τη στιγμή που θα κερδίσει τις εκλογές, δεν πρέπει να κάνει κανένα διάλογο με τους πολίτες, διότι κατά τη γνώμη σας οι διάλογοι αποβλέπουν στην κολακεία οργανωμένων συμφερόντων! Σύμφωνα με την ολοκληρωτική άποψή σας, ο εκάστοτε Πρωθυπουργός πρέπει να κλείνει τ’ αυτιά του σε όσους αντιτίθενται, να βάζει το κεφάλι κάτω και να λέει, «Εμένα με ψήφισαν για να εφαρμόσω το πρόγραμμά μου!» Κι όταν οι πολίτες βγαίνουν στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για κάποια μέτρα που εξαγγέλλει, να εξαπολύει τα ΜΑΤ και… “πού πονεί και πού σε σφάζει”, που λέει και η παροιμία!
Δηλαδή, για νάχουμε καλό ρώτημα, οι επιτακτικές ανάγκες των εργαζομένων είναι "πρόσχημα" για την εξυπηρέτηση οργανωμένων συμφερόντων; Προφανώς εσείς είστε από τους βολεμένους και δε μπορείτε να φανταστείτε ότι υπάρχουν εργαζόμενοι και συνταξιούχοι στον τόπο μας που διαβιούν κάτω από τα όρια της φτώχειας… Λυπάμαι, κύριε Γιανναρά, αλλά αυτά που λέτε, αν εφαρμόζονταν, αν δηλαδή μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση κυβερνούσε δια πυρός και σιδήρου, επειδή όφειλε να εφαρμόσει το όποιο πρόγραμμά της - που συνήθως ασαφώς είχε εξαγγείλει - οδηγούν σε εμφύλιο. Φαίνεται ότι εσείς ζείτε σε άλλη χώρα και δεν γνωρίζετε ούτε τις πραγματικές ανάγκες των μη βολεμένων, ούτε το ελληνικό ταμπεραμέντο, ούτε τα δημοκρατικά, ή έστω “δημοκρατικά”, παραδοσιακά ήθη κι έθιμα της χώρας μας .
«Βαρναλικές φιγούρες της πολιτικής – “δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι”– ας απαντήσουν: Τι ακριβώς σημαίνει ένας “από μηδενική βάση διάλογος” για την Παιδεία; Ότι παραιτείται η κυβέρνηση από τις προγραμματικές της δεσμεύσεις και τη λαϊκή εντολή να τις εφαρμόσει;
Και προδίδοντας τη δεδηλωμένη πλειοψηφία των πολιτών καλεί σε διάλογο ποιους; Τις συνδικαλιστικές μαφίες των μειοψηφικών κομμάτων; Καλεί όσα δύστυχα μαθητούδια έχουν στρατωνιστεί στον κομματικό γενιτσαρισμό του “μαθητικού κινήματος”;»
Πω, πω, πω! Πού να τρέξω να κρυφτώ; Για λογαριασμό της μαθητιώσας νεολαίας, νιώθω ότι έχετε πάρει ένα μαστίγιο και με χτυπάτε ανελέητα σε όλο μου το κορμί. Ώστε σας ενοχλεί ο διάλογος από μηδενική βάση! Μα αυτό έπρεπε να σας χαροποιεί διότι μπορεί, επιτέλους, να βρεθεί μια άκρη και να βγούμε από τα αδιέξοδα της Παιδείας που ταλανίζουν την κοινωνία μας επί χρόνια τώρα. Αντί λοιπόν να χειροκροτήσετε την έναρξη ενός διαλόγου από μηδενική βάση, αντί να καταθέσετε κι εσείς ως πανεπιστημιακός δάσκαλος τις συνετές σας προτάσεις για να γεφυρωθεί το χάσμα, αντί να γίνετε ειρηνοποιός, αφού διατείνεστε ότι είστε Ορθόδοξος Χριστιανός, εκσφενδονίζετε από τη μόνιμη στήλη σας σε μια μεγάλη εφημερίδα τις βλοσυρές και επικίνδυνες θέσεις σας για το πώς πρέπει να λειτουργήσει η κυβέρνηση. Και δεν καταθέτετε τουλάχιστον αυτές τις απόψεις κόσμια, αλλά χρησιμοποιείτε και ανεπίτρεπτους για ένα καθηγητή της φιλοσοφίας και της θεολογίας χαρακτηρισμούς, όπως «συνδικαλιστικές μαφίες» και «κομματικό γενιτσαρισμό του “μαθητικού κινήματος”»…
Τι να σας πω, κύριε Γιανναρά… Δε λυπάμαι απλώς, αλλά ντρέπομαι για το ύφος σας. Έχετε ξεφύγει! Πώς να ελκύσετε τους νέους, που έστω μπορεί να έχουν παρασυρθεί σε λάθος δρόμο, και πώς να τους εμπνεύσετε μια άλλη συμπεριφορά και μια άλλη νοοτροπία, όταν χρησιμοποιείτε τέτοια απαξιωτική γλώσσα; Κύριε Γιανναρά, πρέπει να μάθετε ότι καμία κριτική δε μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα όταν ο κρίνων δεν εκδηλώνει συγχρόνως κατανόηση και αγάπη προς αυτούς που κρίνει. Ο λεκτικός βούρδουλας, και μάλιστα προς νέους ανθρώπους οι οποίοι ψάχνουν απεγνωσμένα για Φως και Αγάπη, έχει ακριβώς τ’ αντίθετα αποτελέσματα από εκείνα που επιδιώκει ο κρίνων με την κριτική του. Ίσως κι εγώ έχω κάποτε χρησιμοποιήσει σκληρή γλώσσα. Δεν είμαι τέλεια. Καθημερινά, όμως, μαθαίνω από τα λάθη μου και προσπαθώ να βελτιώνομαι, επειδή καταλαβαίνω ότι κριτική με ύβρεις, κριτική χωρίς κατανόηση και αγάπη, είναι και βάρβαρη και αναποτελεσματική.
«Βέβαια, η φενάκη του “διαλόγου” και ειδικότερα ο παραλογισμός του “διαλόγου από μηδενική βάση” είναι η αντιπαροχή εξουσίας που προσφέρουν οι κυβερνήσεις στα μειοψηφικά κομματικά απολειφάδια του Κοινοβουλίου.
Αντιπαροχή εξευμενισμού (όπως στον μύθο τα νεανικά κορμιά αντιπαροχή στον Μινώταυρο) επειδή τα κομματικά απολειφάδια διεκδικούν μερίδιο εξουσίας με όπλο τη βία – είναι η μόνιμη απειλή της έννομης τάξης που οι κυβερνήσεις αδυνατούν να ελέγξουν.»
Φενάκη, ε; Σας αρέσει αυτή η λέξη, κύριε Γιανναρά! Είναι, λοιπόν, ηλίου φαεινότερο ότι ο διάλογος, και μάλιστα από μηδενική βάση, σας κάθεται στο στομάχι. Απορώ πώς ο μακαρίτης ο Γεώργιος Παπαδόπουλος δε σας είχε αξιοποιήσει στην κυβέρνησή του. Πάντως, πρέπει να καταλάβετε κάποτε, και να καταλάβουμε και όλοι μας, ότι ακόμη και τα «κομματικά απολειφάδια», όπως υβριστικά αποκαλείτε κάποια κόμματα, εκπροσωπούν μερίδες του λαού. Δεν πήδηξαν μέσα στη Βουλή από τα παράθυρα. Έτσι δεν είναι; Άρα, αν σέβεστε στοιχειωδώς το λαό, πρέπει να σεβαστείτε και τους εκπροσώπους των στο Κοινοβούλιο, άλλο τώρα αν δεν σας αρέσουν, και κάποια ούτε σε μένα αρέσουν. Αλήθεια, εσείς κύριε Γιανναρά, ποια λύση διακυβέρνησης της χώρας προτείνετε; Πώς δηλαδή θα κυβερνηθεί η Ελλάδα, αφού τα αριστερά κόμματα είναι “απολειφάδια”, ενώ τα κόμματα εξουσίας τα αποκαλείτε “δημίους”; Παραθέτω εδώ τι είπατε:
«Δεκαετίες τώρα οι κυβερνήσεις των δύο “κομμάτων εξουσίας” θάβουν την ντροπή ευτελισμού της εκπαίδευσης στον παραλογισμό του προσχηματικού “διαλόγου”. Και η παρακμιακή μας κοινωνία καταπίνει τον εμπαιγμό. Συνεχίζει να προσφέρει την ψήφο της στους δεξιοτέχνες της απάτης. Μας έχουν οδηγήσει σε εφιάλτη κοινωνικής διάλυσης και αδιεξόδου, αλλά οι δημοσκοπήσεις βεβαιώνουν ότι ένα 60 ή και 70% των ψηφοφόρων παραμένουν, με απίστευτη μαζοχιστική εμμονή, υποστηρικτές των δημίων μας.»
Ώστε, λοιπόν, “δήμιοι” είναι οι κυβερνώντες και όλοι οι κυβερνήσαντες, και “απολειφάδια” οι μη κυβερνήσαντες αλλά διεκδικούντες την εξουσία με όπλο τη βία, όπως είπατε. Ποιοι μας απομένουν λοιπόν; Δια της εις άτοπον απαγωγής, οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι προτείνετε ή τον Καρατζαφέρη με το 5%, ή ονειρεύεστε καμιά δικτατορία, που θα βάλει τέλος στον “παραλογισμό των προσχηματικών διαλόγων”. Έτσι δεν είναι; Βέβαια, δεν είχα ποτέ καμία αμφιβολία ότι οι έχοντες περγαμηνές φιλοσοφίας και θεολογίας δυσκολεύονται να σκεφτούν λογικά και πρακτικά, κι ότι είναι αθεράπευτα βερμπαλιστές. Κι εσείς, κύριε καθηγητά, δεν αποτελείτε εξαίρεση. Δε μπορείτε να καταλάβετε ότι αφού αυτά τα πολιτικά “υλικά” διαθέτουμε, με αυτά είμαστε αναγκασμένοι να χτίσουμε, με όποια βελτίωση μπορούμε να επιφέρουμε, το μέλλον μας.
Ας όψεστε, όμως, κι εσείς οι ακαδημαϊκοί, φιλόσοφοι και θεολόγοι που δε φροντίσατε ν’ ανεβάσετε το πολιτικό αισθητήριο και το ηθικό επίπεδο του λαού πιο πάνω από κει που βρίσκεται τώρα, και μάλιστα όταν σας δινόταν πάντα βήμα για να εκθέσετε τις απόψεις σας. Για να καταλάβετε πόσο προνομιούχος είστε, σας λέω ότι η γράφουσα πάλεψε 24 χρόνια για να πάρει μια μικρή στήλη σε εφημερίδα και στάθηκε αδύνατο. Οι πόρτες ήταν πάντα κλειστές για μένα, αφού ήταν επιλογή μου να παραμείνω έξω απ' όλες τις πολιτικές, δημοσιογραφικές και θρησκευτικές κλίκες. Ενώ για σας οι πόρτες ήταν ολάνοιχτες! Δεν είχατε λοιπόν ευθύνη απέναντι της κοινωνίας να τις αξιοποιήσετε; Δεν είχατε ευθύνη να εγκαινιάσετε, έστω κι αν δεν επηρεάζατε κανένα, ένα διαφορετικό λόγο, μια ώριμη και πρακτική σκέψη, αντί να γεμίζετε το χαρτί άλλοτε με ύβρεις και άλλοτε με ακαταλαβίστικους για το μέσο Έλληνα βερμπαλισμούς και θεωρητικολογίες, για να μην πω αμπελοφιλοσοφίες;
Και, παρακαλώ, μη νομίζετε ότι χαίρομαι που γράφω αυτές τις γραμμές. Αντίθετα, λυπάμαι που αναγκάζομαι να σας κάνω κριτική. Αν και διαφωνώ με πάρα πολλά από τα όσα πιστεύετε και γράφετε, σέβομαι την ηλικία σας και τις άοκνες προσπάθειες που, χωρίς αμφιβολία, έχετε καταβάλλει στη ζωή σας για να φτάσετε εδώ που φτάσατε. Ακόμη, σέβομαι και τους πολυπληθείς θαυμαστές σας που πίνουν νερό στ’ όνομά σας, αν και υποψιάζομαι ότι οι περισσότεροι απ’ αυτούς δεν καταλαβαίνουν ούτε τα μισά απ’ όσα γράφετε. Η γλώσσα που χρησιμοποιείτε στα γραπτά σας είναι – δυστυχώς ή ευτυχώς; – δυσνόητη για το ευρύ κοινό.
Θα μπορούσα, βεβαίως, να γράψω ολόκληρο βιβλίο αναλύοντας κάθε πρόταση του προκλητικού άρθρου σας στην Καθημερινή, αλλά δε θέλω να κουράσω άλλο τον αναγνώστη. Θα σταθώ μόνο στον επίλογο του άρθρου σας:
«Και είναι μόλις ογδόντα έξι χρόνια που ο Καβάφης έγραφε “το άριστον εκείνο, Ελληνικός – ιδιότητα δεν έχ’ η ανθρωπότης τιμιοτέραν· εις τους θεούς ευρίσκονται τα πέραν”. Μέσα σε δυο γενιές φτάσαμε από τον Καβάφη στον Αλαβάνο.»
Ώστε, λοιπόν, ο “Ελληνικός” χάλασε, και κατέβηκε από το βάθρο που ήταν κάτω από τους θεούς (!) μόλις τα τελευταία 86 χρόνια! Μα καλά, οι φιλόσοφοι και οι θεολόγοι δε διαβάζουν και λίγο ιστορία για να μάθουν τα προ αιώνων χάλια της φυλής μας; Αλλά τον Καβάφη, κύριε Γιανναρά, τι τον θέλατε και τον ανακατέψατε σε τούτη την κρίσιμη κουβέντα, όπου καταγγέλλετε τη γενικευμένη ηθική παρακμή της κοινωνίας μας, που ομολογουμένως υπάρχει; Τι τον θέλατε, αν είστε βαφτισμένος! Έλεος!! Δε λέω, μπορεί ο άνθρωπος να έγραφε όμορφα ποιήματα, αλλά είχε κι αυτός τα βίτσια του και τις έκφυλες θεωρίες του, και δεν τις έκρυβε. Παραθέτω εδώ απόσπασμα από το διαβόητο πεζογράφημά του, «Το Σύνταγμα της Hδονής» - όχι για να διαφημίσω τις διαβρωτικές ιδέες του ποιητή αλλά για να σας ενημερώσω μήπως δεν το γνωρίζατε - και παρακαλώ τους νουνεχείς αναγνώστες, για το καλό τους, να μην πάρουν αυτές τις προτροπές του Καβάφη στα σοβαρά:
«Mη ομιλείτε περί ενοχής, μη ομιλείτε περί ευθύνης. Όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας· όταν ριγούν και τρέμουν αι αισθήσεις, άφρων και ασεβής είναι όστις μένει μακράν, όστις δεν ορμά εις την καλήν εκστρατείαν, την βαίνουσαν επί την κατάκτησιν των απολαύσεων και των παθών.
Όλοι οι νόμοι της ηθικής - κακώς νοημένοι, κακώς εφαρμοζόμενοι - είναι μηδέν και δεν ημπορούν να σταθούν ουδέ στιγμήν, όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας.
Mη αφήσης καμίαν σκιεράν αρετήν να σε βαστάξη. Mη πιστεύης ότι καμία υποχρέωσις σε δένει. Tο χρέος σου είναι να ενδίδης, να ενδίδης πάντοτε εις τας Eπιθυμίας, που είναι τα τελειότατα πλάσματα των τελείων θεών. Tο χρέος σου είναι να καταταχθής πιστός στρατιώτης, με απλότητα καρδίας, όταν περνά το Σύνταγμα της Hδονής με μουσικήν και σημαίας. (…)»
Αυτά έγραφε ο ποιητής Καβάφης, και φαίνεται ότι το μήνυμά του πολλοί το έχουν πάρει στα σοβαρά, όπως αποδεικνύεται στην πράξη τόσο εντός Ελλάδος όσο και στο εξωτερικό όπου έχουν μεταφραστεί τα έργα του. Καθότι η καλύτερη συνταγή για να γίνει κανείς διάσημος είναι να γαργαλάει τα ζωικά ένστικτα των ανθρώπων και να ευαγγελίζεται τη χωρίς φραγμούς ηδονοθηρία.
Τελειώνω προς το παρόν, κύριε Γιανναρά, και δεν αποκλείεται να τα ξαναπούμε. Βλέπετε, καθείς εφ’ ω ετάχθη, που λέει και η Βίβλος...
Μαρία Σεφέρου
Καλώς ήρθατε
4 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:
Περισεύει η χολή πολλές φορές στον δάσκαλο.
Αγαπητή Μαρία,
Το μυξοκακόμοιρο ύφος σου δείχνει - παρά τα 45 χρόνια που κουβαλάς στη πλάτη - πως δεν έχεις καταλάβει τίποτα από Γιανναρά και Καβάφη, ούτε από Φιλοσοφία και Ποίηση, ούτε βέβαια έχεις πάρει μυρωδιά από τα αναθέματα του Ευαγγελίου κατά της Υποκρισίας (Ματθ.ΚΓ' 13-38). Το μόνο που σε πονάει είναι τα 24 χρόνια που ξόδεψες στην αποτυχημένη προσπάθεια να αποκτήσεις το "προνόμιο" μιας μικρής στήλης σε εφημερίδα. Παραδέχεσαι δηλαδή πώς δεν προσπάθησες ποτέ να περάσεις το κατώφλι μιάς μεταλυκειακής σχολής, ούτε για να μορφωθείς, ούτε για να αποκτήσεις ιδίαν αντίληψη του τι σημαίνει "ολοκληρωτισμός" και τι "βούρδουλας" φυσικής και ιδεολογικής τρομοκρατίας από τα κουκουλοφόρα και μή "απολειφάδια" των φοιτητικών κομματόσκυλων. Γι αυτό σου είναι πιο εύκολο να μιλάς "για λογαριασμό της μαθητιώσας νεολαίας" αφού τα ψυχικά σου τραύματα αρχίζουν μετά από αυτήν την ηλικία. Δεν έτυχε δηλαδή να βιαστείς ομαδικά στα 12 σου από δεκαπεντάχρονους "καταληψίες" γυμνασίου των νοτίων προαστείων. Πρόλαβες όμως να μάθεις από τους ομοϊδεάτες σου στην εφημερίδα όπου ζητιάνευες για στήλη, "τα προ αιώνων χάλια της φυλής μας" - που υποτίθεται οτι δικαιολογούν και τα σημερινά... αυτά που στηλιτεύει, χωρίς ουσιαστικό αντίλογο, ο Δάσκαλος Χρήστος Γιανναράς, ως φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Ευτυχώς για τον λαό που επιτέλους μέσω ιντερνέτ έχει λόγο . πρώτον θέλω να απαντήσω και να δώσω συγχαρητήρια στην παραπάνω δημοσιογράφο . Τα συγχαρητήρια τα παίρνει γιατί τόλμησε ακόμα και σήμερα που κάθε λογής Γιανναράδες έχουν κάνη την δημοσιογραφία χαβούζα, να αντιπαρατεθείς με ένα κατεστημένο που τα αποτελέσματα του τα βλέπουμε στην ποιότητα της καθημερινής μας ζωής . Κύριε Γιανναρά τη λέξη δάσκαλος την δικαιούνται μόνο αυτή που πίστευαν στο έργω της διδασκαλίας των ευαίσθητων ψυχών της νεολαίας και που προσπαθούσαν να πλάσουν τους πραγματικούς ηγέτες φιλόσοφους επιστήμονες με ανθρωπιά και αγάπη για των λαό . Κύριε Γιανναρά δάσκαλος είναι αυτός που φυτεύει αγάπη στους νέους , ιδέες πολιτισμού και κοινωνική αγάπη για την πατρίδα του και των άνθρωπο . Κύριε Γιανναρά η δάσκαλοι της δικοί σας γενιάς μήπως μπορείτε να μας πείτε τη παρήγαγαν , μήπως τους πολίτικους που μας έχουν φέρει σε αυτά τα χάλια , μήπως τους πνευματικούς που είναι για δεξιώσεις και δεν υπάρχουν πουθενά στα σοβαρά προβλήματα του λάου. Κύριε Γιανναρά κύριε είστε και εσείς υπεύθυνος για τα χάλια αυτού του τόπου , και η ευθηνή σας είναι μεγάλη γιατί είχατε και έχετε λόγο και βήμα για να διαμορφώνετε κοινωνία . Κύριε Γιανναρά δάσκαλοι πραγματικοί ήταν αυτοί που ενώ αρκετές φορές χλευαζόντουσαν , αυτοί συνέχιζαν να διδάσκουν ότι οι πραγματικοί ηγέτες αγαπούν των λαό και δεν των βασανίζουν . Και ότι στα μεγάλα σαλόνια βγαίνει μόνο η ελίτ της σαπίλας και της απανθρωπιάς . Κύριε Γιανναρά είμαι ένας από αυτούς που οι ομοϊδεάτες σας με είχαν κατατάξει στα μιάσματα γιατί ήμουν περήφανος και δεν έγλυφα . είμαι από τη γενιά του 50 που της απαγορεύσατε να μορφωθεί , που της απαγορεύατε να λέει με υπερηφάνεια ότι είναι άνθρωπος και έχει το δικαίωμα εξίσου με όλους τους άλλους να έχει δικαιώματα . Κύριε Γιανναρά ο άνθρωπος σας ξέφυγε από την δουλεία που των θέλατε και απαιτεί να των σέβεστε. Κύριε Γιανναρά έμμηνα έκπληκτος με την επίθεση που κάνατε σε ένα μέλος σας γιατί είχε διαφορετική άποψη από την δουλικότητα και τη ν δολιοφθορά του ελευθέρου πνεύματος που εκπροσωπείται . κύριε Γιανναρά μια και υπερασπίζεστε της απόψεις σας, μήπως μπορείτε να θυμηθείτε ένα καλό που προσφέρατε σε αυτόν τον υπερήφανο λαό ένα μόνο ένα , θα ήθελα πολύ να το μαθό μαζί με των ελληνικό λαό . κύριε Γιανναρά είμαι ένας πολίτης που αμείβομαι με 1000 ευρώ και τα περνώ δύσκολα ,ώμος αυτό δεν με πειράζει για τη ανήκω στον πραγματικό λαό και μαζί του θα περάσω ότι πέρνα και αυτός . Αυτό όμως που με πειράζει είναι να συνεχίζεται να δηλητηριάζεται με τα κατάπτυστες φιλοσοφίες σας την σημερινή νεολαία. Κύριε Γιανναρά θα είμαι πάντα έτυμος να Κάνω μαζί σας διάλογο για να καταδείξω στον ελληνικό λαό τον τρόπο που τον αγαπούσατε και τον αγαπάται ακόμα . Και φυσικά επωνύμως όχι κριμένος πίσω από την ασφάλεια της δημοσιογραφίας . Αυτά προς το παρών. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
Κύριε "ΔημήτρηΓ",
1. Πρέπει να μάθετε ότι είναι αντιδεολογικό και αντιχριστιανικό (μια και επικαλείστε το Ευαγγέλιο) να ιβρύζετε αναιδέστατα και να συκοφαντείτε συνάνθρωπό σας χωρίς, τουλάχιστον, να παραθέτετε τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς σας.
2. Η υποκρισία είναι ίδιον εκείνων που ενώ αρχίζουν με το "Αγαπητή", στη συνέχεια αρπάζουν το βούρδουλα.
3. Τα αναθέματα (ΟΥΑΙ) του Ιησού - αν βέβαια τα διατύπωσε ο ίδιος και δεν τα έβαλαν αργότερα στο στόμα του οι σκοτισμένοι μάγειροι των Ευαγγελίων - δεν είναι και ό,τι ιερότερο έχει να επιδείξει στη διακονία του. Επιπλέον αντιτίθενται σε άλλο λόγο που φέρεται ότι είπε: "...Όστις δε είπη (προς τον αδελφόν αυτού) 'Μωρέ' θέλει είσθε ένοχος εις την γέενναν του πυρός" (Ματθ. Ε:22)
4. Η στήριξη του κ. Γιαννναρά εκ μέρους σας με τέτοιο απολίτιστο τρόπο, του προσφέρει κάκιστη υπηρεσία και απλά επιβεβαιώνει το ήθος και το ύφος με το οποίο ο "δάσκαλος" έχει εμπνεύσει τους οπαδούς του.
5. Πριν αποδυθείτε σε συκοφαντίες εναντίον μου θα έπρεπε τουλάχιστον να διαβάσετε το βιογραφικό μου.
6. Το να μην ανοίγουν οι πόρτες του σάπιου εκδοτικού κατεστημένου για κάποιον είναι τιμή του διότι δείχνει ότι είναι ανένταχτο πνεύμα και δεν "ζητιανεύει", όπως νομίζετε, φιλώντας κατουρημένες ποδιές. Δόξα τω θεώ, δούλεψα σκληρά είκοσι χρόνια σαν Πολιτικός Μηχανικός ώστε να είμαι ελεύθερη να γράφω και να καταθέτω τις ιδέες μου χωρίς να εξαρτώμαι οικονομικά από τους ξεπουλημένους των MEDIA.
7. Για τους δεκαπεντάχρονους καταληψίες, τη μεγαλύτερη ηθική ευθύνη την έχει το πνευματικά νεκρό, ανεκπαίδευτο και ξεπουλημένο εκπαιδευτικό και ακαδημαϊκό κατεστημένο, μέσα στο οποίο εντάσσεται και ο δάσκαλός σας. Κατόπιν έρχονται οι πολιτικοί.
8. Δεν υπάρχουν ομοϊδεάτες με μένα. Τουλάχιστον δεν τους έχω ανακαλύψει ακόμη. Ο μαχητικός κύριος Κωνσταντίνος Κανελλόπουλος, που ανάρτησε εδώ το δυναμικό σχόλιό του, είναι εξαίρεση και μια ευχάριστη έκπληξη, και τον ευχαριστώ θερμά για την ηθική ενίσχυση που μου παρείχε χωρίς να με γνωρίζει.
Το αν χτύπησα πόρτες διαφόρων εφημερίδων ολόκληρου του πολιτικού φάσματος ήταν όχι για να προσποριστώ τα προς το ζην αλλά για ν' ακουστούν οι απόψεις μου, αφού πριν από μερικά χρόνια δεν υπήρχε το Ιντερνέτ. Βλέπετε, πίστευα και πιστεύω ότι αυτά που λέω είναι χρήσιμα.
9. Ο "Δάσκαλος Χρήστος Γιανναράς, ως φωνή βοώντος εν τη ερήμω"; Δηλαδή τον κάνατε προφήτη σαν τον Ιωάννη το Βαπτιστή; Βλέπετε τι παθαίνει κανείς όταν γίνεται "οπαδός"; Παθαίνει αχρωματοψία.
Μάθετε επιτέλους ότι στις γνήσιες "φωνές βοώντων εν τη ερήμω" δεν ανοίχτηκαν ποτέ οι πόρτες του σάπιου κατεστημένου για να τους δώσουν βήμα λόγου. Σιγά μήπως η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, π.χ. ενδιαφέρεται για την αναγέννηση της κοινωνίας...
Δημοσίευση σχολίου