Καλώς ήρθατε

Κάνε ό,τι θέλεις ταξιτζή...



Μας εξέπληξαν τα αποτελέσματα της έρευνας για τα ταξί; Γιατί, καλέ; Απλώς τώρα, όσα υποψιαζόμασταν, υπάρχουν και ως μετρήσεις. Αλλά όσοι μπαίνουμε σε ταξί συχνά (γιατί όσοι μπαίνουν αραιά είναι αυστηροί, ενίοτε και άδικοι, με το μέσον που συχνά υποκαθιστά τις συγκοινωνίες) σχεδόν δεν χρειαζόμασταν τα συμπεράσματα της πρόσφατης έρευνας που έκανε το Εργατικό Κέντρο Αθηνών. Βέβαια οι ερευνητές άλλο ήθελαν να διαπιστώσουν κι άλλα... φασούλια τούς βγήκαν. Ηθελαν να δουν τις εργασιακές συνθήκες των οδηγών ταξί. Αλλά στη διαδικασία εντόπισαν ταξί-μαϊμούδες, οδηγούς χωρίς δίπλωμα οδήγησης, οδηγούς 70χρονους, κι άλλα τέτοια εξαιρετικά.

Οσοι μπαίνουμε λοιπόν... συχνά σε ταξί, τρεις ή τέσσερις φορές την ημέρα, γνωρίζουμε ότι αναγκαζόμαστε να μπούμε σ’ ένα «μαγαζί» που πολύ συχνά είναι άθλια βρώμικο, που ο «καταστηματάρχης» του οδηγεί με τρόπο που τουλάχιστον ζαλίζεσαι (στο κέντρο της πόλης όχι στην εθνική), που σε στριμώχνει στο πίσω κάθισμα με ένα δύο άγνωστους συνεπιβάτες, που βάζει τη μουσική της αρεσκείας του (και κανενός άλλου) στη διαπασών, που οι μόνες ξένες λέξεις που χρησιμοποιεί είναι της αργκό, που η ελάχιστη διαδρομή στρογγυλοποιείται πάντα προς τα πάνω, που... Δηλαδή συμπεριφορές που ούτε κατ’ ευφημισμόν δεν θα μπορούσαν να αποκληθούν επαγγελματικές.

Αυτή η έρευνα του Εργατικού Κέντρου ήταν η πρώτη εμπεριστατωμένη, για έναν κλάδο που είναι η πρώτη εικόνα της χώρας με τους ξένους επισκέπτες και η πιο συχνή καθημερινή σχέση με τους ντόπιους. Απ’ όσο γνωρίζω μόνο το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης είχε κάνει κάποια στιγμή μερικά σεμινάρια (ίσως στους Ολυμπιακούς). Πάντως, σχεδιασμοί και προγραμματισμοί για το πώς πρέπει να λειτουργεί ένας ευαίσθητος κλάδος σε βάθος χρόνου δεν υπάρχουν. Και φυσικά δεν υπάρχουν κυρώσεις για όσους παραβαίνουν αυτό το πλαίσιο. Οι παραβάσεις που εντοπίζονται αφορούν μόνο ζητήματα οδικής συμπεριφοράς.

Πολύ ενδιαφέροντα τα στοιχεία της έρευνας του ΕΚΑ. Αλλά περιμένουμε ν’ ακούσουμε μέτρα, σχεδιασμούς και κυρίως σοβαρές κυρώσεις, σ’ όσους οδηγούς παραβαίνουν, διαρκώς, όχι μόνο τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, αλλά και τους κανόνες συμπεριφοράς. Εν γένει.
Tης Ολγας Σελλα στην Καθημερινή

3 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:

Ανώνυμος είπε...

Επειδη τυγχανει να ειμαι οδηγος ταξι και επειδη το παραπανω κειμενο δεν λεει ολες τις αληθειες ακουστε μερικα πραγματα.Καταρχην ειμαι 12 χρονια στο επαγγελμα με πανω απο 1.000.000 χιλιομετρα και μινιμοθμ 30 πελατες την μερα !

Σκεφτειτε κατι πολυ απλο και αναλογικο...ποσα ταξι υπαρχουν στην Αθηνα ; 15.000 ; Ποσοι ειναι οι πελατες μας την μερα ; Μηπως γυρω στους 500.000 μινιμοθμ ημερησιως ; θελετε να μου πειτε οτι οι 30.000 οδηγοι ( απο 2 σε καθε αμαξι ) ταλαιπωρουν περισσοτερο τους 500.000 παρα το αναποδο ; Λογικα δε στεκει . Το τι υπομονη κανω καθε μερα δε το πιστευετε .

Και ουτε κλεβω ουτε στρογγυλοποιω προς τα πανω τις τιμες ουτε στριμωχνω το κοσμο,παω οπου μου πουν και συμπεριφερομαι ευγενικα σε ολους .

Ποτε δεν ακουσα παντως ( και το εχω παραπονο αυτο ) για τους ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΔΡΟΜΟΥΣ .Μια εκπομπη κατι να ακουστει . Μπορειτε να καταλαβατε οτι παω για δουλεια και τρωω κληση επειδη σταματαω να αφησω το πελατη μου σε καποιο σημειο του λεωφορειοδρομου που αυτος επιθυμει ?

Σαν να παω εγω δηλαδη σε καποιο γραφειο και να δωσω κληση σε καποιον που αρχειοθετει φακελους ας πουμε. Τι κανει ; Δουλευει . Ε και γω σταματω δεξια να αφησω το πελατη και τρωω 200 ευρω κληση.

Για να μην μακρυγορω οποιος επιθυμει του δινω το ταξι μου για 1 μερα να το δουλεψει χωρις να μου δωσει ενοικιο και να μου πει την αλλη μερα τις εντυπωσεις του.

Χαιρετε...

apneagr είπε...

Μα και βέβαια φίλε ταξιτζή δεν μπαίνουν όλοι οι άνθρωποι στο ίδιο τσουβάλι, και βέβαια υπάρχουν οδηγοί που όταν ανοίγεις την πόρτα για να αποβιβαστείς στεναχωριέσαι...

Το άρθρο μιλάει για την μειοψηφία (αν θες) του κλάδου.

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι έτσι είναι. ΔΕΝ γενικεύουμε σε καμία περίπτωση. Ολοι μας έχουμε να διηγηθούμε ΚΑΙ περιπτώσεις ευγενέστατων επαγγελματιών οδηγών ταξί που και ήθος και αξιοπρέπεια έχουν, και μην ξεχνάμε τις περιπτώσεις της βοήθειας που προσφέρουν με ιδιαίτερο ζήλο μάλιστα στην μεταφορά ασθενών. ΑΛΛΑ, η πλειοψηφία δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας. Και εκεί επίσης έχουμε όλοι μας παραδείγματα κακής συμπεριφοράς ως παραπάνω αναφέρθηκε. Ας αφήσουμε τα υπερβολικά κόμιστρα στους τουρίστες. Η το πώς συμπεριφέρονται στον δρόμο εν σχέσει με τους άλλους οδηγούς.Προσπάθεια χρειάζεται απο όλους μας. Και απο την πλευρά των επαγγαλματιών ταξί, και κατανόηση απο τους πελάτες αλλα και τους τροχονόμους.

Related Posts with Thumbnails