Καλώς ήρθατε

Τα πιο φτωχά Χριστούγεννα για εμπόρους και καταναλωτές


Τα φτωχότερα Χριστούγεννα των τελευταίων ετών θα περάσουν φέτος οι Έλληνες. Η κρίση μαστίζει την αγορά και ήδη οι έμποροι μιλούν για πτώση του τζίρου κατά 30% σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο, με χαμηλότερες πωλήσεις ακόμα και στα χριστουγεννιάτικα έλατα!

Σοβαρή κάμψη του τζίρου των επιχειρήσεων εξαιτίας και της εβδομάδας που «χάθηκε» λόγω των καταστροφών σε δεκάδες επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας αναγκάζει τους εμπόρους να ρίξουν τις τιμές, να προσφέρουν δώρα και να διοργανώσουν εορταστικές εκδηλώσεις σε τοπικές αγορές, πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα για να τονώσουν τη χαμένη διάθεση των καταναλωτών.

Ήδη καταγράφεται... μείωση του τζίρου σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι κατά 30%- 40% στους κλάδους της ένδυσης και υπόδησης, 50% στα αξεσουάρ, 15% στην αγορά παιχνιδιών, 10% στα είδη δώρων, 30% στην αγορά αυτοκίνητων, ενώ η κρίση έχει πλήξει και την αγορά των τροφίμων όπου παρουσιάζεται μείωση 5%. «Ζούμε έναν εφιάλτη» λέει ο Γιάννης Στασινόπουλος, έμπορος στην οδό Ερμού. «Κανείς δεν περίμενε αυτή την καθίζηση που παρουσιάζει η αγορά. Ήταν απότομη και οι απώλειες δυστυχώς δεν μπορεί να αναπληρωθούν».

«Ο κόσμος δεν έχει και δεν ψωνίζει»

«Η κατάσταση είναι απελπιστική. Η κίνηση είναι μειωμένη κατά πολύ και ο τζίρος μας σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο είναι 50% κάτω. Το δυστύχημα είναι ότι όλα δείχνουν πως ούτε οι επόμενες ημέρες θα είναι καλύτερες» λέει ο Γιάννης Φελεμέγκας, ιδιοκτήτης καταστήματος ειδών υπόδησης στην οδό Ερμού. Η κατακόρυφη πτώση του τζίρου στις επιχειρήσεις πλήττει το σύνολο της αγοράς, ενώ όπως λένε εκπρόσωποι των εμπόρων πρόβλημα δεν έχουν μόνο οι κεντρικοί εμπορικοί δρόμοι αλλά και άλλες περιοχές. «Ο κόσμος δεν έχει χρήματα και δεν ψωνίζει» λέει ο Δημοσθένης Κωνσταντίνου, ιδιοκτήτης καταστήματος ειδών ένδυσης στο κέντρο της Αθήνας, και προσθέτει ότι για την αγορά τα φετινά Χριστούγεννα είναι τα φτωχότερα των τελευταίων ετών.

Παρότι οι επιχειρήσεις έχουν αποδυθεί σε αγώνα προσφορών και εκπτώσεων σε όλους τους κλάδους, αυτό δεν φαίνεται να αλλάζει την κακή κατάσταση, καθώς όλοι παραδέχονται ότι οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα, αλλά μόνο απογοήτευση και φόβο για το τι θα επακολουθήσει λόγω της οικονομικής κρίσης.

13,5% κάτω οι δαπάνες για τρόφιμα

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι η μέση δαπάνη για την αγορά τροφίμων στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε σε σχέση με πέρυσι κατά 13,5% σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου, ενώ ραγδαία είναι η αύξηση των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας τα οποία είναι φθηνότερα. Η δυσχέρεια φαίνεται ότι πλήττει και το χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), ακόμα και τα τρόφιμα για το γιορτινό τραπέζι θα είναι μειωμένα κατά 2% σε σχέση με πέρυσι. «Η κρίση, το κακό οικονομικό κλίμα, τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, σαν να έχουν κλέψει κάτι από τη μαγεία που συνοδεύει κάθε χρόνο τα εορταστικά ψώνια» λέει η Μιλένα Μόλχο, καταναλώτρια και η Αθηνά Βογκά, ιδιωτική υπάλληλος, προσθέτει ότι «όλο το δώρο των Χριστουγέννων θα πάει σε δόσεις για δάνεια και κάρτες. Δυστυχώς δεν περισσεύουν για δώρα και άλλες αγορές».

ΤΑ ΝΕΑ

0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:

Related Posts with Thumbnails