Καλώς ήρθατε

150.000 τηλεφωνικοί εκβιασμοί την ημέρα!

Άγριο κυνηγητό οφειλετών από εισπρακτικές εταιρείες.

Στο έλεος των εισπρακτικών εταιρειών βρίσκονται καθημερινά χιλιάδες δανειολήπτες. Η κρίση έχει
αυξήσει κατά 15% τους «κυνηγημένους» τραπεζών, ΔΕΚΟ, ασφαλιστικών εταιρειών και μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων, τους τελευταίους τρεις μήνες.

Πρόκειται για οφειλέτες που χρωστούν 500-600 εκατ. ευρώ. Προτού παρέμβουν οι δικηγόροι για τη νομική διεκδίκηση των οφειλών, αναλαμβάνουν οι εισπρακτικές εταιρείες. Για να πείσουν τους οφειλέτες να ξεπληρώσουν δάνεια, κάρτες, λογαριασμούς κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, ασφάλιστρα και χρέη σε άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι εισπρακτικές εταιρείες τηλεφωνούν ασταμάτητα από το πρωί μέχρι το βράδυ. Σε καθημερινή βάση, οι τηλεφωνικές οχλήσεις φτάνουντις 150.000. Και αυτό μόνο από τις δέκα εταιρείες που μετέχουν στον Σύνδεσμο Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ) που καλύπτει το 75% της αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες από τις ίδιες. Υπάρχουν και περιπτώσεις που τα... γαλλικά διά τηλεφώνου ακολουθούν οι απειλές κατά του οφειλέτη.

«Υπάρχει αλητεία»
Ο πρόεδρος του... Συνδέσμου κ. Δ. Ψαράκης, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου αναγνώρισε ότι στη συγκεκριμένη αγορά υπάρχει χάος και θεσμική αταξία. Ο ίδιος διαχώρισε τη θέση των μελών του Συνδέσμου λέγοντας πως «εμείς δεν είμαστε εταιρείες φαντάσματα», για να συμπληρώσει όμως πως «υπάρχουν και τέτοια φαινόμενα σε ένα χάος». Ενδεικτικό είναι πως, όπως λέει ο γραμματέας του Συνδέσμου Γ. Παπασταματίου, σήμερα, χωρίς θεσμικό πλαίσιο, «όποιος θέλει μπορεί να προσλάβει 50 υπαλλήλους και να τους δώσει από ένα τηλέφωνο για να κυνηγάνε χρέη. Υπάρχει αλητεία. Καταστρέφουν την αξιοπιστία και τη δουλειά μας». Τα μέλη του ΕΣΕΔΑ ζητούν την καθιέρωση μητρώου εταιρειών υπό την εποπτεία ανεξάρτητης Αρχής, υποχρεωτική καταγραφή των τηλεφωνικών επικοινωνιών και τη δημιουργία τηλεφωνικού κέντρου επικοινωνίας με τους καταναλωτές για την καταγραφή των παραπόνων τους.

Απαιτήσεις 50-60 εκατ. ευρώ
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες, κάθε εταιρείαμέλος του ΕΣΕΔΑ έχει χαρτοφυλάκιο απαιτήσεων της τάξεως των 50-60 εκατ. ευρώ και το ποσοστό «εισπραξιμότητας» εξαρτάται άμεσα από τον χρόνο καθυστέρησης. Αν η καθυστέρηση στην εξόφληση των οικονομικών υποχρεώσεων είναι τρεις μήνες, τότε οι πιθανότητες η εισπρακτική εταιρεία να κάνει τη δουλειά της φτάνουν το 95%. Αν οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τα 2-3 χρόνια, το ποσοστό πέφτει στο 5% και εκεί αναλαμβάνουν οι δικηγόροι.

Πώς αμείβονται
Οι εισπρακτικές εταιρείες αμείβονται από τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές και γενικότερα τις επιχειρήσεις που τις έχουν προσλάβει για να τις βοηθήσουν στην είσπραξη των χρεών. Θα λάβουν ποσοστό από 0,8% έως και 12% των ποσών που θα διακανονίσουν και, επομένως, όσους περισσότερους πολίτες οδηγήσουν στο γκισέ της αποπληρωμής τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κέρδος τους.

Προσωπικά δεδομένα
Για να κάνουν τη δουλειά τους, οι δέκα επιχειρήσεις του ΕΣΕΔΑ απασχολούν 2.500 εργαζόμενους που τηλεφωνούν από τις 9 το πρωί έως τις 8 το βράδυ σε οφειλέτες, τα προσωπικά δεδομένα των οποίων έχουν παραλάβει από τις τράπεζες και τους υπόλοιπους εργοδότες των εισπρακτικών. Το δικαίωμα αυτό μάλιστα, της εκχώρησης προσωπικών δεδομένων, το εκχωρούν οι δανειολήπτες εν αγνοία τους τις περισσότερες φορές, καθώς περιλαμβάνεται στα ψιλά γράμματα των συμβάσεων. Τα έσοδα των δέκα εταιρειών έφτασαν τα 51 εκατ. ευρώ το 2007.
Έλενα Λάσκαρη από τα νέα

0 μας είπαν την γνώμη τους, εσύ;:

Related Posts with Thumbnails